• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Norge-camping forbudt

F

F.d. 18508

Guest
tillbaka efter 10 dagars kuskande i "veibom" ,tullpeng,och "bompengarnas" land..
fint som vanligt,30 grader kallare än ungefär samma vecka i fjol,tur man åker husbil,det gör inte så himla mycket då..
fler gröna skyltar med texten "camping" överstruken än ja sett förut,MEN det gäller inte heller husbil i Norge enligt 3 oberoende norska husbilsåkare iaf..
så in med trappen och fäll inte ut markisen så är det säkert ok att stå där..
tips:billig diesel på esso,tankade ofta för runt 10,70 nok

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Norge-camping forbudt

Tycker inte man känner sig välkommen när man möts av bompeng vid infarten till en stad. Alltför vanligt!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er 4 byer i Norge med "bom-ring": Oslo, Bergen, Trondhjem og Stavanger
De andre betalpunktene i veinettet er i forbindelse med nye veier, på E6 starter det med Svinesund neste punkt er litt nord for Moss en sving innom Oslo-ringen før det kommer flere nye mellom Gardemoen og Hamar (2 er satt i drift og flere er planlagt). Neste er så ringen i Trondhjem (som en kan unngå).
Tror ikke det er bom-stasjoner på E6 i Nordland og Troms, men ny E6 gjennom Alta får bom.

Det er også bom-ringer i Sverige (1 i drift og 2 på planstadie):p

F

F.d. 28371

Guest

Jeg må som nordmann få beklage hvis disse bomstasjonene kom som en overraskelse . Den beste måten å unngå dette på er å reise til et land som ikke har bompenger slik som Frankrike , Italia , Tsjekkia, Sveits og Østerrike .

F

F.d. 10329

Guest

Man undrar varför det rika Norge inte investerar i sin infrastruktur med sina oljefonder?

F

F.d. 18508

Guest

Jeg må som nordmann få beklage hvis disse bomstasjonene kom som en overraskelse . Den beste måten å unngå dette på er å reise til et land som ikke har bompenger slik som Frankrike , Italia , Tsjekkia, Sveits og Østerrike .

Ja tänkte inte mest på bomstationerna vid städerna,betala nån 20a för och köra in en stad är väl som de är,de jag tänkte mest på är att man måste stanna,fylla i sitt regnummer och betala en slant typ en hundring i en plåtlåda för att åka så fort man viker in på en mindre väg i Norge,detta gäller 100% av alla mindre vägar där jag rör mig mest,och gud förlåte dig om du sover över nånstans på vägen,där bestämmer han som äger vägen.

Ska man åka färja ett par minuter över en fjord kostar det ett par hundra,ska man ställa sig på en grusplan mitt uppe mitt i ingenstans på så nog är de nån som ska ha minst en hundring för man ska få parkera där mm mm

Värst var utanför beitostolen,dom skulle ha 40 kr för en personbil att åka nån km på en ko stig mitt uppe på fjället och vända.

Vi har råd med detta men det är lite komiskt bara ,de är ju inga fina betalvägar direkt:)

Toppen