• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nordmann og fersk bobileier

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
Hei :)

Det er dårlig med norske bobilfora, og da jeg fikk et tips om denne siden måtte jeg sjekke den ut. Fikk lyst til å registrere meg, og da er det jo også greit med en liten presentasjon.

Jeg heter Svein, og er som trådtittel sier ganske fersk som bobileier. Har hatt flere små kjøre-/reisevogner, men solgte vogna og tok steget over til brukt bobil i fjor, etter å ha vurdert det i noen år. Har dessverre fått brukt bilen alt for lite grunnet covid og diverse andre årsaker, i fjor ble det bare 2 turer (mest for å bli kjent med bilen), men jeg er optimist og håper på mange flere turer i 2022!

Jeg vet ikke om det er så mange nordmenn her inne, men håper det går greit at jeg skriver på norsk.

Edvind

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
33384
Medlemskap
2022
Hei :)

Det er dårlig med norske bobilfora, og da jeg fikk et tips om denne siden måtte jeg sjekke den ut. Fikk lyst til å registrere meg, og da er det jo også greit med en liten presentasjon.

Jeg heter Svein, og er som trådtittel sier ganske fersk som bobileier. Har hatt flere små kjøre-/reisevogner, men solgte vogna og tok steget over til brukt bobil i fjor, etter å ha vurdert det i noen år. Har dessverre fått brukt bilen alt for lite grunnet covid og diverse andre årsaker, i fjor ble det bare 2 turer (mest for å bli kjent med bilen), men jeg er optimist og håper på mange flere turer i 2022!

Jeg vet ikke om det er så mange nordmenn her inne, men håper det går greit at jeg skriver på norsk.
Hei Svein!
Bra å ha noen nordmenn her, så kan det utveksles info som kan være til hjelp på begge sider av grensen + masse annet :)
Jeg og fruen er også rimelig ferske husbilseiere.
Er selv meget optimist foran kommende sesong, nå blir det nok litt enklere igjen.
Mvh Edvind

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger :)

Her er et lite "reisebrev" med et par bilder fra jomfruturen i fjor høst. Da bilen var helt ny og ukjent for meg valgte jeg først å dra til mine gamle hjemtrakter, Ljørdalen i østre Trysil, hvor jeg er oppvokst. Da var jeg hvertfall på trygg og kjent grunn hvis det skulle skje noe! :D

Var der et par dager mens jeg fartet litt rundt i dalen, og fant en nydelig og rolig plass helt for meg selv øverst i Fulufjellet, ovenfor alpinanlegget. Riksgrensen mot Sverige går langs toppen rett bak meg på bildet:
20210831001_w1000.jpg

Etterpå gikk turen til Bygda hvor jeg møtte min søster (måtte jo vise fram den flotte nye doningen), og vi hadde en hyggelig pizzalunsj på Radisson Blu Resort Trysil før jeg dro videre nordover. Målet var Røros, via Engerdal og Drevsjø, men litt før Narbuvoll bestemte jeg meg for at jeg ville slappe av og ta det rolig resten av kvelden, så da ble det en natt med fricamping ved sørenden av Siksjøen.

På Røros ville jeg ha en plass med strømtilkobling og 230V, det er ikke alt som lar seg lade med en simpel inverter som den jeg har. Etter litt research bestemte jeg meg for bobilparkeringen til Røros IL. Greit å støtte idrettslaget litt, og med utsikt til kirketårnet og kun 5-10 minutter å spasere inn til sentrum var det et lett valg. Har lest at sanitetsbygget her har fått litt dårlig kritikk, men det kan jeg ikke uttale meg om da jeg aldri brukte det, her var det 230V og nærhet til sentrum som avgjorde valget mitt:
20210902001_w1000.jpg

Uka etter ble det tid til en annen liten utflukt; helgetur til Halden og Fredriksten Festning. Fikk en flott plass på Fredriksten Camping, som ligger midt i smørøyet og med festningsbygg på alle kanter (ett av de er like bak bilen min på bildet). Dessverre var det ingen matservering pga Covid, men pizzabestilling og levering gikk helt fint, så da ble det filmkveld i bilen med pizza og øl, og det funket helt utmerket! Sanitetsbygget er også veldig fint og rent, men jeg kunne ønsket meg litt mer tid på dusjpolettene:
20210910001_w1000.jpg

Frank N

HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2025
Tack för all trevlig feedback:)

Här kommer ett litet "resebrev" med ett par bilder från jungfruresan i höstas. När bilen var helt ny och okänd för mig valde jag först att åka till min gamla hembygd, Ljørdalen i östra Trysil, där jag växte upp. Då var jag i alla fall på säker och bekant mark om något skulle hända!:D

Var där ett par dagar medan jag vandrade runt i dalen, och hittade en vacker och lugn plats helt för mig själv på toppen av Fulufjellet, ovanför skidorten. Riksgränsen mot Sverige går längst upp till höger bakom mig på bilden:
20210831001_w1000.jpg

Etterpå gikk turen til Bygda hvor jeg møtte min søster (måtte jo vise fram den flotte nye doningen), og vi hadde en hyggelig pizzalunsj på Radisson Blu Resort Trysil før jeg dro videre nordover. Målet var Røros, via Engerdal og Drevsjø, men litt før Narbuvoll bestemte jeg meg for at jeg ville slappe av og ta det rolig resten av kvelden, så da ble det en natt med fricamping ved sørenden av Siksjøen.

På Røros ville jeg ha en plass med strømtilkobling og 230V, det er ikke alt som lar seg lade med en simpel inverter som den jeg har. Etter litt research bestemte jeg meg for bobilparkeringen til Røros IL. Greit å støtte idrettslaget litt, og med utsikt til kirketårnet og kun 5-10 minutter å spasere inn til sentrum var det et lett valg. Har lest at sanitetsbygget her har fått litt dårlig kritikk, men det kan jeg ikke uttale meg om da jeg aldri brukte det, her var det 230V og nærhet til sentrum som avgjorde valget mitt:
20210902001_w1000.jpg

Veckan efter var det dags för ännu en liten utflykt; weekendresa till Halden och Fredrikstens fästning. Fick en jättebra plats på Fredriksten Camping som ligger mitt i ingenstans och med fästningsbyggnader på alla sidor (en av dem är precis bakom min bil på bilden). Tyvärr blev det ingen matservering på grund av Covid, men pizzabeställning och leverans gick hur bra som helst, så då var det filmkväll i bilen med pizza och öl, och det fungerade perfekt! Sanitetsbyggnaden är också väldigt fin och ren, men jag kunde ha önskat mig lite mer tid på duschtornen:
20210910001_w1000.jpg
Nu har du hamnat rätt. Vi behöver fler reseberättelser

Toppen