• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nordkap dyrt och inte sevärt

F

F.d. 8036

Guest
Sv: Nordkap dyrt och inte sevärt

Det går inte att diskutera om den ena upplevelsen är mer värd eller bättre än den andra eftersom det ligger helt i betraktarens ögon och kanske framförallt med vilken inställning man går in i upplevelsen.

Det är därför väldigt bra och rekommendabelt att ta reda på vad saker och ting kostar innan man ger sig iväg.
Som nu t.ex. Nordkap, visst kan det tyckas dyrt men vet man om det innan kommer det inte som någon överraskning. Annars blir man skitförbannad för priset när man kommer upp på andra sidan tunneln och ännu mera negativ när man blir klar över att det kostar lika mycket tillbaka. Sedan blir det bara värre och värre för var grej som kostar pengar och hela upplevelsen blir negativ och man är så upptagen av detta att man har helt enkelt inte tid eller ork att ta in det som borde vara positivt.

Har varit på Nordkap en gång med husbil och vill definitivt inte ha det ogjort för det var en upplevelse men jag tänker heller inte köra dit igen.

Nu finns det nya mål att upptäcka och uppleva.

lpalmborg

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
5114
Medlemskap
2025

Intressant, det händer då och då att vi blir blåsta på pengar. Det är bra att vi kan varna varandra för sådant som blivit besvikelser. Själv var jag ganska missnöjd efter besök i Venedig som skall vara något "extra". För oss kändes det bara dyrt "ställplats" och otrevligt bemötande. Kändes som att det bästa för Venedig hade varit att vi sänt våra pengar utan att besvära
Hälsning
Jan.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det bästa är att själv skapa sig en uppfattning genom att besöka platsen. Venedig har vi besökt flera gånger och tycker det är en intressant upplevelse, men vi undviker de vanliga turistfällorna där.

Vi blev avrådda att åka ner till Sicilien från flera medlemmar men gjorde det ändå.

Vår uppfattning om Sicilien var en helt annan och mycket positiv när vi varit där.

Berättelsen finns på min hemsida längst ner. Klicka på min signatur.

Toppen