• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LiFePO4 Nordelletronica NE186

Majk

HBK Medlem
Kommun
Lekeberg
HBK-Nr
36831
Medlemskap
2025
Hej!,

Första inlägget här på forumet, som jag för övrigt har haft stor hjälp utav under ett par år här.

Men nu till min fråga, vi har en laddare i form av en NE186 i våran husbil som i sin tur laddar ett 95ah bodelsbatteri.
Jag skulle såklart vilja dratta in ett lifepo4-batteri istället, men jag hittar ingenstans om ifall laddaren går att använda till till ett sånt.

Läst på en massa forum, men inte blivit klokare av det, så är det nån här i forat som vet ifall det skulle funka med en sån laddare, eller bör jag införskaffa en ny?

Stort tack på förhand!

Micke & Malin

Johan Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Finström
HBK-Nr
40970
Medlemskap
2025
Det går hyfsat bra med gel-läget. Köp ditt LFP och pröva, du kan alltid byta laddare senare. Min laddare får jag starta om ibland men det lever jag med. Jag har en CBE516. Har du inte en Smartshunt rekommenderar jag inköp av en sådan , då kan du hålla koll på status med telefonen. Det var min första åtgärd på den nyinköpta husbilen.

Toppen