• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nolia mässan

F

F.d. 55616

Guest
Sv: Nolia mässan

Jo då det fanns massor att se - köpa på mässan, soligt och varmt väder. Tyvärr måste vi ge ett rejält minus till arrrangörerna varför hade de ej skyltat på infartsvägarna till Piteå??? Fick åka runt, runt och till sist hittade vi P-plats för Nolia mässan drygt 1 km från mässområdet mycket dåligt....
Ett plus i kanten för alla trevliga utställare och allra bäst blev erbjuden 15 min gratis massage i hall 7-8, fanns olika sorters massage att välja på, jätteskönt efter att gått runt några timmar på området. Få se om det blir ett besök i september på Elmia.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif

F

F.d. 10697

Guest

Jag vet att man hade speciella husbil/husvagns parkeringar vid norrstrandsbadet för jag såg dessa P-skyltar.// En pitebo

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Nolia är ingen Husbilsmässa det är som vilken mässa som helst sådana fins överallt på sommaren men denna är större, det är inte som Elmia, så jag kann inte se någon anledning till att nolia skall prioritera husbilar det är den minsta gruppen på mässan, och vill man dit får man aceptera dom parkeringar som fins anser jag men jag har kanske fel där åxå,

mvhBertil

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Vi stod på husbils/husvagnsparkeringen vid badplatsen, 5 min. promenad till mässan, 60 kr/dygn. Det var skyltat hela vägen från E4 norr. Totalt besöktes mässan av 94489 besökare enl. lokalpressen. Där fanns många husbilsmärken representerade.. Adria, Burstner, LMC, Hymer, Detleffs, Kabe, Nordic, Polar, Hobby, N&B, Morelo (kanske ytterligare nån som jag missat) men få plåtisar. Det var bara Adria som hade ett par modeller att visa upp. Av utbudet att döma ser det ut som att svensken i gemen fortfarande vill ha lite fetare husbilar.

05082014-DSC_6198.jpg 05082014-DSC_6200.jpg
05082014-DSC_6202.jpg 05082014-DSC_6209.jpg
05082014-DSC_6213.jpg

G

Göran & Carola

Guest

Vi stod på husbils/husvagnsparkeringen vid badplatsen, 5 min. promenad till mässan, 60 kr/dygn. Det var skyltat hela vägen från E4 norr. Totalt besöktes mässan av 94489 besökare enl. lokalpressen. Där fanns många husbilsmärken representerade.. Adria, Burstner, LMC, Hymer, Detleffs, Kabe, Nordic, Polar, Hobby, N&B, Morelo (kanske ytterligare nån som jag missat) men få plåtisar. Det var bara Adria som hade ett par modeller att visa upp. Av utbudet att döma ser det ut som att svensken i gemen fortfarande vill ha lite fetare husbilar.

Det fanns även plåtisar från Auto-Sleepers, bl. a. den välutrustade bilen Kingham.

MP Campers

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Måst ha missat den. Finns Auto-Sleepers med ratten på vänster sida och skjutdörren på höger eller är alla byggda för vänstertrafik?

G

Göran & Carola

Guest

Måst ha missat den. Finns Auto-Sleepers med ratten på vänster sida och skjutdörren på höger eller är alla byggda för vänstertrafik?

Bilen på Nolia var byggd för vänstertrafik, men enligt Kenneth Dunlap på MP Campers i Luleå så kommer alla bilar som levereras till Sverige att vara för högertrafik.

lenohl02

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
9837
Medlemskap
2022

Jo ! Det har jag , jag var och jobbade i klubbens monter i stort sett hela veckan och hade många trevliga möten med medlemmar och med blivande. Vädret var fantastiskt nästan för varmt . Väldigt lärorikt något som jag verkligen kan rekommendera.
Ett STORT TACK till Leif ,Rose-marie,Preben , Ulla och JanE o Kerstin ni gjorde veckan.

Lennart o Gun-Britt:spinny:

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025

Tack själva Lennart och Gun-Britt.

Jag vill också tacka resten av gänget, Preben(mässansvarig), Ulla, Jan-E och Kerstin.

Vilken rolig vecka och vilka trevliga möten med med både gamla och nya medlemmar. :)

Leif & Rose-Marie

Mamma

HBK Medlem (P)
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2025

Hej
Vil också passa på att tacka Kerstin,Jan-E, Rosé-Marie,Leif,Gunn-Britt, Lennart,och Preben, för alla Goa skratt, Nolia er en fantastisk mässa att vara på vi får så mycket positivt feedback från alla medlemmarna här uppe,

Senast ändrad:
Toppen