• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nolia Mässan

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Kom idag till Umeå och frågade en som jobbar på Umeå fritid om parkering till Lördag, blev hänvisad till området vid I20, det är inte tillåtet att stå på gräsplan
Utanför mässan där byggs det om och grusparkering för bilar har gjorts där.
så vi blev helt enkelt bortkörda och därmed ingen mässa för oss då vi inte lämnar vår hund en längre stund ensam som blir fallet med maraton gång till mässan, tack för oss Umeå det blir ingen mer mässa här för oss.
/ pelle

F

F.d. 30092

Guest
Sv: Nolia Mässan

Man blir otroligt besviken på ert bemötande av personal som beter sig så som dom gjorde. Tänker ta upp det med fritids och fråga vad dom tänkt sig! Nästa år Huvudkullturstad och ett sådant bemötande är skrämmande. Det är dåligt av en sån stad. Jag bor själv i stan och ber om ursäkt för deras sätt att bemöta er.
Umeå är en trevlig stad men har inga bra ställplatser. Jag rekommenderar alla att göra som ni, KÖR vidare! Ö-vik kommer att ha en bra plats om nåt år, dit borde kommun folk åka och titta på!
Christer:msn_angry:
Men ni är ju inte hjälpta av det nu.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Har tänkt åka upp på Nolia.
Men det Ni skriver gör att vi avstår mässan, om det inte går att så i närheten.
/vidhem

F

F.d. 29756

Guest

Jag skickade ett mail och frågade.
Detta svar fick jag:

Hej

Det är parkeringspersonalen som anvisar var man kan parkera sitt fordon, vi har inget reserverat för husbilar eller husvagnar. Det brukar alltid lösa sig så ni kommer inte att behöva gå så långt, får ni parkeringen på Umestan så går det gratisbussar till mässan.

Med vänliga hälsningar
Nolia AB

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Jag skickade ett mail och frågade.
Detta svar fick jag:
Hej

Det är parkeringspersonalen som anvisar var man kan parkera sitt fordon, vi har inget reserverat för husbilar eller husvagnar. Det brukar alltid lösa sig så ni kommer inte att behöva gå så långt, får ni parkeringen på Umestan så går det gratisbussar till mässan.

Med vänliga hälsningar
Nolia AB

Gubben kom i en vit flakbil Umeå fritid stod det på dörren och med en massa stora vedsäckar på flaket och svängde in där vi stod på gräsplan som vi stått på förra gången det var i Umeå, Han sa bara kort o gott att här ska inga husbilar eller husvagnar stå under mässan ni skall stå vid I 20.
Vad gör man? Står kvar och trotsar eller åker i väg som vi gjorde och kollade in I20, inget för oss med hund och kroppar som inte känns som 20 längre, och vår vovve sittande långt bort när vi bussas fram och tillbaka nääää aldrig i livet, helt annan sak om vi stått strax utanför mässan då hade vi turats om och kollat henne så hon inte slipper vara ensam för länge.
Hade planerat så mycket att ev handla till Husbilen då vi nyss bytt och bl.a. behöver ledlampor och solcell om vi hittat det.
Det får vi göra på annat sätt synd är det då vi gillar Umeå väldigt mycket.

Ps! Nu står vi efter E4 på rastplats och ett jäkla liv från E:4an på väg söderut inte vad vi planerat precis.
Mvh
Pelle o Lena

Senast ändrad:
Toppen