• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nolia mässan

F

F.d. 29892

Guest
Nolia mässan i umeå,öppnar 1\ 8 pågår hela veckan, sepen

F

F.d. 50012

Guest
Sv: Nolia mässan

Tänkte åka dit men har aldrig varit där så jag undrar var man står med husbilen på natten? Är det som i Jönköping att man kan stå utanför Mässhallarna?

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Tror inte det finns nån HB/HV-parkering i direkt anslutning till NOLIA-området.
IFK Umeå har iordningsställt en grusplan en bit därifrån.

IFK UMEÅ

HUSVAGNSPARKERING UNDER STORA NOLIA (2009-06-26)
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Vi upplåter plats för husvagnar på Vildmannaområdet (grusplanen m.m) under Noliamässan.
Skyltat från E4, infart rondell 400 m norr om jvgsviadukten. Ingen förhandsbokning av plats. Dygnspris 150:- (ej elström, men tillgång till toa, dusch och ett minikök). Gångavstånd till Nolia c:a 15 min.
[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Välkomna till IFK Umeå[/FONT]

CURLING
Gratis provapåcurling under hela NOLIA-mässan.
Sveriges - ja Europas nyaste och modernaste curlinghall öppnar nu i sommar. Det är helt gratis att titta in och prova på curling.
Det kommer att finnas fika att köpa.
Det ligger inne på Noliaområdet nära Brandstationen/ Vännäsvägen/ Blå Vägen.
Välkomna! :)

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025

För två år sedan stog vi på gräsmattsparkeringen utan för grindarna redan kvällen innan.
Enda bestyret var att bli väckt på morgonen och betala p-avgift till pvakterna.

Kjenyh

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
154
Medlemskap
2025

Hej!
Vi åker till Sikeå camping på fredag och kör till Umeå tidigt på lördag morgon. När Nolia stänger på lördag åker vi tillbaka till Sikeå och åker norrut på söndag.
Hbk 154.

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

För två år sedan stog vi på gräsmattsparkeringen utan för grindarna redan kvällen innan.
Enda bestyret var att bli väckt på morgonen och betala p-avgift till pvakterna.
.

Ja - glömde det.
Var på ett möte på Curlinghallen ikväll inne på Noliaområdet. Oj va mycket husbilar det ställs ut - ska bli skoj att se.
När jag åkte därifrån såg jag 2 HBar som redan stod på gräsmatteytorna invid Blå Vägen. Parkeringsavgiften - börjar på lördag - tror jag.
Det är idrottsklubbar som tjänar pengar på dessa parkeringar.

Påminner om att det är gratis "provapåcurling" hela veckan.
Samt nån form av tävling nu på söndag "superstars" eller va det nu heter. Träffade Per Elofsson med son idag och det verkar bli roliga tävlingar.
Malin M, Per E, "brottaren"vahannuhette och Jesper B - kommer att delta i "jippot". :)

Välkomna till Björkarnas stad Umeå och NOLIAmässan.

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Ojojoj va mycket fina husbilar och en Plåtis! :)
Gick 2 varv bland alla HBar och bara njöt - den ena finare än den andra.
Adria, Hymer, Eura och Nordic mfl - härliga lösningar på bodelen!
Värt ett besök. :)

Å fiket i Curlinghallen blev en hit - sen verkar det inte vara så många som "vågar" prova på curling - konstigt - det är ju så roligt.

ThomasElisabet

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2025

Hej.

Söndag 9 aug, sista dagen, håller utställarna på att packa ihop då eller är det idé att gå där ändå? Vi åker förbi Umeå den dagen nämligen på vår lilla augusti-tripp. Inlandet upp o kusten ner. Startar i morgon fm. Vi kanske syns längst vägen. Har dekal o nr både fram o bak.

Tjing
Thomas Andersson

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Hej.

Söndag 9 aug, sista dagen, håller utställarna på att packa ihop då eller är det idé att gå där ändå? Vi åker förbi Umeå den dagen nämligen på vår lilla augusti-tripp. Inlandet upp o kusten ner. Startar i morgon fm. Vi kanske syns längst vägen. Har dekal o nr både fram o bak.

Tjing
Thomas Andersson

Det går att fynda sista dagen. :)
En del utställare har ibland slut på broschyrer och en del varor men de flesta håller ut med hela sortimentet hela tiden - åtminstone till 15-16-tiden sista dagen.
Efter 9 dagars slit som utställare så är de slitna och less på "allt" och då går det ibland att fynda - tex på lite skrymmande saker som grillar, badtunnor, släp och liknande.
De vill ta hem så lite som möjligt.
Hustru köpte (flera år sedan) en stor gasolgrill sista dagen för ca halva priset - ja det går att pruta rejält hos vissa utställare.

Toppen