• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nipfjället

B

Bengt & Gunni

Guest
Vi besökte denna vackra plats på Nipfjället 2/9 .Tyvärr får man inte övernatta på platsen.En stor skylt på uppvägen anger förbud .Till och med förbjudet med uppställning av husbil eller husvagn.Hur man nu ska tolka detta .Får man inte ens parkera på dagen?Om detta är tillåtet,får man då sova en stund på dagen?

Bengt & Gunni

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Nipfjället

Hej, vi stod med husbilen under dagen däruppe i Juli och kan inte minnas någon skylt om förbjudet under dagtid. Har en sådan skylt kommit upp så verkar det rätt korkat att husbilar inte ens får parkera där dagtid.

Har dock för mig att det är nationalpark vilket innebär övernattningsförbud - tror jag..

Skickar med en länk till Nipfjälletbilder från vårt besök..

varghundar.se

Dag

B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Nipfjället

Hej!Vi besökte platsen v 36.En stor skylt finns på uppvägen några km från parkeringen .På skylten ser man en husbil o husvagn med ett snedsträck över.Det finns också ett tillägg med förbud mot uppställning av husbil och husvagn.Vet inte vad som menas om man ska tolka detta som ett p-förbud.Det skulle vara intressant och få ett förbud mot övernattning prövat i någon rättslig instans.Vi vände tillbaka och hittade en bra nattplats lite närmare Idre.

MVH Bengt & Gunni

Toppen