• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nionde årsmötet

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Husbilsklubbens nionde årsmöte 2015-05-16

Insläppet började klocka 12.00 och det var många som då gick iväg till Himmelstalundshallen där årsmötet skulle vara. Jag gick dit en halvtimme senare och möttes av styrelsemedlemmar som satt och kontrollerade medlemskort för att bocka av i röstlängden. I år var det inga papperslistor för dom att leta igenom utan det gick snabbt och smidigt på datorn.

Jag fortsatte in i den stora lokalen och hitta några vänner som jag satte mig med. 12.45 så var det dags för att kora den husbilsvänligaste kommunen i Sverige. I år så var det trevliga Kristinehamn som fick den åtråvärda utmärkelsen. Tre representanter var på plats för att motta diplomet. Dom höll några korta tacktal och var mycket glada för att många av husbilsklubbens medlemmar hade lagt sin röst på deras kommun. Dom lovade också att fortsätta utvecklingen med bra platser för husbilar att parkera på.

13.00 var det dags för årsmötet att börja. Traditionsenligt så var det en tyst minut innan för att hedra dom som har lämnat oss under året.

Mötet öppnades sedan av klubbens ordförande Leif.
Röstlängderna överlämnades och det fanns 242 röstberättigade medlemmar på plats och nästan dubbelt så många människor. (Är en röst per husbil).
Dom första punkterna gicks snabbt igenom och sedan var det dags för att välja ordförandet för årsmötet. Ett förslag kom fram och det röstades det ja på. En man gick upp och presenterade sig, Sune hette han visst, och tog över ordförandeklubban.

Punkt efter punkt gicks igenom enligt dagordningen och allt blev godkänt. Styrelsen blev beviljad ansvarsfrihet för det gånga verksamhetsåret.

Det hade inte kommit in några motioner så den punkten gick snabbt.

Sedan så var det val av ordförande och Leif valdes om. Val av styrelseledamöter, suppleanter, revisorer och en suppleant, ordförande till valberedningen och fyra ledamöter. Det röstades enligt valberedningens förslag. Sedan så var det direktjustering av punkterna 15-19 för att styrelsen ska kunna komma igång med sitt arbete utan dröjsmål.

Inga stadgeändringar var föreslagna så det gick också fort.

Sedan var det dags att avsluta detta årsmöte som det tog 25 minuter att genomföra. Ett bra och väl förberett möte som leddes av en erfaren ordförande.

Sedan så var det dags för kaffe och kanelbullar.

Detta är min personliga uppfattning om klubbens nionde årsmöte.
Eva

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026
Sv: Nionde årsmötet

Eftersom vi inte har haft möjlighet att deltaga på årsmöte och träff, vill vi önska den nya Styrelsen, Revisorer och Valberedning lycka till i arbetet för oss i Husbilsklubben.se
Och ett särskilt Tack till Kenth som tog min del av revisorsuppdraget på årsmötet.

Med vänlig hälsning.
Krister o. Ursula.

Tack Eva och Hasse för lånet av tråden.

Toppen