Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En utomordentlig bil. Att det blir att långt ekipage och att bilen har ett ordentligt överhäng är du förstås medveten om. Klokt att leta ett ex med diffspärr på bakaxeln för ditt bruk. Att bilen redan är utrustad med tillräckligt kraftigt drag betalar du inget extra för vid begagnatköp i Tyskland.
aake
Har selv en 2008 modell med dragkrok og maks dragvikt 3000 kg. Ved monteringen av dragkroken på fabrikken i Polch ble Agile lådan programmert for maks vogntog vikt 9 tonn. I 2008 ble 60C18 chassi benyttet, med maks 6000 kg totalvekt, senere er tyngre utgaver benyttet - fortsatt med 3 tonn dragvikt for biler med Agile, Iveco oppgir 3500 kg dragvikt for biler med manuell låda. Diffsperr er standard på de Iveco Daily chassi som N+B benytter (var i alle fall så på 08 og 09).
Min bil er også utstyrt med full luftfjæring orginalt, en stor fordel når en henger på et slep og når en skal av og på ferger - løfter bak med et trykk på en knapp.