• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Niesmann Bischoff Flair

F

F.d. 940

Guest
Från vilket år är niesmann bischoff flair träfri i väggar och tak.
Arne.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Fra første modell !994, eneste trevirke i skroget var plywood i indre side av undre golv. Vegger og tak har hele tiden vært ren sandwich med alu utvendig og innvendig, isolasjonen har og hele tiden vært blå styrofoam med lukkede celler. Den blå brukes normalt som isolasjon av grunnmur grunnet sin hadhet og sperre mot fukt. Hardheten på platene er noe over normalt trevirke. Fra 1994 til 2002 ble det brukt ringanker for å koble sammen vegger og tak. Senere er dette byttet til en konstruksjon hvor det er bedre isolasjon i hjørnene.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
är inte en premium träfri från början det har jag alltid trott man har tydligen mer att lära.
Det er det jeg skriver i mitt svar Fra første modell i 1994. Golvet har hele tiden vært GFK underst så styropor og et øvre lag med plywood, i noen år var det en plywood som produsenten påstod at den var vannavstøtende. Senere byttet til en ekte marin plywood som definitivt ikke trekker vatn. Fra 2009 er denne byttet til en GFK plate. De bilene som fikk problemer med fukt i garasjegolvet fikk byttet dette til epoksy. Dette var biler før 2001 - hadde selv en 1999 som vi fikk nytt golv 2007 - etter at fuktgarantien var over. Vannet kom fra kondens på ringanker i hjørnene bak, noe som nesten bare forekom på biler i de nordiske land. Epoksy og GFK gir dårligere feste for skruer.
 
Toppen