Sv: Ni som bor i husbil istället för hus
hej !
Så här har vi gjort :
Då vi beslöt oss att bo permanent i vår husbil så hade vi ett par krav som vi såg till att uppfylla innan vi flyttade ut i husbilen!
Vi skulle ha en permanent plats att stå med husbilen. Där skulle vi ha cityvatten,uppkopplade till avlopp samt tillräckligt med ström
Jag tog kontakt med en bekant till mig som har industrifastigheter och hyrde en bra plats till husbilen med hyfsad utsikt. Jag gjorde ordning tomten, Grävde vatten, avlopp samt elektricitet. Vi har även ett förråd på området där vi förvarar de få saker vi har kvar efter vi sålt vårat hem april 2010. Vi har även i iordningställt ett litet utrymme där vi kan duscha och ha tvättmaskiner och torktumlare så vi slipper vara beroende av någon av barnen. Vi har även skrivit oss på adressen så vi har posten hit oxå.
Här på området vi står ( bor ) har vi ca 5 minuters bilfärd in till centrala Göteborg, nära till affärer och banker, etc,,,
Vi hade som krav att vi skulle ha en FAST punkt vi kunde utgå ifrån då vi åker husbil samt komma "hem" till och känna oss trygga.
Har du/ni frågor angående flytta ut permanent i husbilen så får ni gärna höra av er!
Jag kan även tala om att vi bott i husbilen nu i ca 1½ år och saknar INTE vårat tidigare boende.. V har ALLT i husbilen. Dator uppkoppling,2 personbild parkeringar och ett härligt liv!!!!
Mikkis & Solen samt "brudarna"