• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ni som besökte Elmia mässan

F

F.d. 3605

Guest
Ni som besökte Elmia mässan, vad var det för nyheter,trender o drömbilar ni såg ??
Lite nyfiken !!

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025
Sv: Ni som besökte Elmia mässan

Vi tycker det verkar bra med en dubbelsäng bak. Fastnade för denna planlösningen på en Pilote Explorateur G733FCE.
spacer.gif
miniatures.php

Köpte man en ny bil kunde man utan extra kostnad få skåp istället för den nedsänkbara sängen fram.

Ja, hade man haft en miljon undanstoppad så hade det nog blivit affär på studs. Men tyvärr, vi får hoppas på en Lottovinst eller nåt i den stilen. Keep on dreaming!

Senast ändrad:
F

F.d. 50004

Guest

Vi såg en LMC som var såååå snygg och praktisk.hadde vi inte våran pärla(dethleffs RT6844) så skulle vi nog slått till.
:yes: :yes: Hasse o Lena i vargön

Wally

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
82
Medlemskap
2025

Hej
Vi drömmer nu om Carthago Chic I 51
Vilken kvalité ......hur ska man lösa detta:D

Vi får nog sälja huset:D

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

600.000 emellan och det hade blivit en Concorde Carver. Kul att drömma lite ibland. Vår Frankia ska få nya tempurmadrasser och AC i stället.

Lena & Jan

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2025

Trenden var för oss tydlig;

Garage ska de va' och massor med blå ljusslingor inne på interiören!
Men garagen var inte alltid så genomtänkta, det gäller att ha måttband med sig för att få in det man tänkt sig i garaget!

Lena & Jan

F

F.d. 9520

Guest

Hymer S-klass var supersnygg och faktist bra planlösning. Men då är vi uppe i 1,4 miljoner, så det får nog vänta till de kommer ut begagnade om några år.
Rapido hade också fina helintegrerade bilar.

Hälsningar Ylwa

F

F.d. 1883

Guest

Var inne i en Burstner som stod lite ensam i A-hallen, separat sovrum med mittplacerad säng därbak.
Såg en Rapido med samma planlösning men duschen där fick mig och kompisen att gapskratta!
När jag snurrade runt den halvrunda plast historien som skyddar mot stänk så bara stog jag där utan att kunna röra mig!, att tappa tvålen kan nog orsaka sjukhusbesök.
Dessutom var Rapidon ett antal hundra tusen dyrare än Burstnern så valet blir lätt, jag behöll min gamla LMC!;)

F

F.d. 3581

Guest

Tänkte köpa en av de större Hymerbilarna, som visades på mässan.
Men, tack Hymer för att jag inte slösade bort slantarna.
Ni var ju lite fisförnäma så man skulle köa för att bli insläppt till de finare salongerna.

Tid att vänta en halvtimme - kanske det - men principen kändes obehaglig.
Det räckte att köa i mässentrén.
ds

F

F.d. 11858

Guest

Vi konstaterade att vi hade redan det vi önskade....vår Frankia....en ny kostade ju över miljonen...så vår duger resten av vårt liv.....behöver inga lysdiodrar etc..
:rolleyes:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Hundvakten:

Köa för att få titta på en husbil som man är spekulant på ?!?!

Jag måste säga att det var bland det sjukaste jag har hört, hoppas att dom inte fick sålt en enda.:confused:

Gun & Claes

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
755
Medlemskap
2025

Hej

Min drömbil på mässan var Carthago Chic 51, men även Frankia 8400 GD och Burstner Elegance 710 eller 821 skulle jag kunna tänka mig.

Tyvärr så saknad det några kronor så det blir nog bara en dröm om inte hästarn springer som jag vill.

Claes

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Hundvakten:

Köa för att få titta på en husbil som man är spekulant på ?!?!

Jag måste säga att det var bland det sjukaste jag har hört, hoppas att dom inte fick sålt en enda.:confused:

Jag tror att Hymer är mycket väl medvetna om hur de skall kränga sina bilar. Genom att ha ett kösystem till high end-bilarna så skapas en känsla av exklusivitet för de som kommer in efter att ha köat en stund. Dessutom har Hymer sluppit ifrån en hel del av de som bara vill titta av nyfikenhet och egentligen inte skall köpa just nu, åtminstone inte en av Hymers exklusivare bilar.

De som sedan köper får en känsla av att tillhöra en utvald skara som har köpt denna bil som det till och med var tvunget att köa för, för att över huvud taget få titta på bilen. Samtidigt har de sått ett frö hos andra som inte kom in för att titta att detta är något åtråvärt och habegäret ligger och gror i bakhuvudet. "Det får bli den där lite enklare nu, men om några år kanske vi byter upp oss till high end-modellen". Allt handlar om psykologi och Hymer har nog läst på en del.

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Att få köa efter något man åtror kan bara förhöja känslan av att få äga detta. Det finns naturligtvis anledning till att återförsäljare inte har alla bilar öppna utan erbjuder visningn av sina mest exklusiva modeller. Detta endast för att möjliggöra för intresserade att få se bilen och inte bara behöva trängas med en massa som inte kan tänkt sig att köpa en sådan bil.

Kurt

Toppen