• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ni som åker till Halmstad, var övernattar ni?

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Vi bor i Halmstad och funderar på hur bra Halmstad komun är på att ta hand om sina husbilsturister.
Efter att varit i Borgholm förra helgen så blir man lite imponerad av hur den komunen har löst stallplats och tömning/fyllning för sina turister.

Kollar man i ställplatslistan så finns det inte mycket platser. Och tömma gråvatten eller toalett finns inte, mig veteligen...

Kör ni bara vidare och lämnar vår fina stad?

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Ni som åker till Halmstad, var övernattar ni?

på något vis måste vi halmstadsbor hitta en lösning på detta. !!!

Så länge... så har i alla fall jag och Runar erbjudit vår lilla gårdsplan som ställplats om någon säger att de behöver stanna till i Halmstad. Det får bara plats med en husbil och då får vi köra undan vår egna bil :twitcy: Men hittills har det fungerat fint :yes:

En fundering finns dock (i vårt huvud) på plats och detta kommer att framställas som förslag till en klubb i stan som har möjligheter att anordna en ställplats. :D Mer säger jag inte just nu.

Lovisa

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej
När vi åker till Halmstad vilket vi gör ibland får det tyvärr bli dyr men fin camping.
Staden är ett underbart resmål med mycket att se och göra men att nattparkera centralt
blir tyvärr dyrt i form av böter. Det borde gå att få till något nere vid gästhamnen där det ju finns ytor men där vet jag av egen erfarenhet att det kan bli dyrt att stå. En underbar men svårparkerad stad:) med aktiva parkeringsvakter:mad:

BEN111

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
3198
Medlemskap
2025

I sommar har jag besökt den fina sommar- och kuststaden Halmstad med min husbil vid två tillfällen. Dels SM-veckan med 20-tal idrotter sista veckan i juni samt Tall ship races 5-8 augusti.

För att få hjälp med en lämplig p-plats för husbilar centralt eller halvcentralt tog jag kontakt med turistbyrån som beklagade frånvaron av p-platser/ställplatser för husbilar.
Byrån rekommenderade - vid båda tillfällena - antingen Kattegattskolans p-plats med infart från Skepparegatan (endast sommarlovstid) eller stora p-platsen vid Halmstad Arena vid Sannarp med infart från Frennarpsvägen.

Jag använde mig av båda platserna som är avgiftsfria och 24 tim:s parkeringar.
På båda platserna finns soptunnor.

Vid samtliga parkeringstillfällen var det tyst och lugnt, ca 5-15 husbilar och husvagnar på resp plats.

Bra att ni tar intitiativ till en mer långsiktig lösning. För min del räcker det med en enkel jämn yta centralt eller halvcentralt. Det kan dock vara bra om Halmstad kommun erbjuder någon plats där man kan tömma sina husbilstankar.

Hälsningar

Bengt

N

nomad

Guest

Förra hösten utnyttjade jag parkeringen vid gamla Tullhuset, iofs bara för en natt men mer behövde inte jag. Hittade det tipset via klubben, ingen service men det klarade jag mej utan.

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Visst känns det som att det behövs en bra plats att stå på, så vi får hit fler husbilar!!!

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Efter att Getingen och vi stått hos båtklubben/segelsällskapet under Tall Ship Race så har kontakten utmynnat i att klubben kommer att öppna en ställplats på sitt område till nästa år.

Vi betalade 150:- och då ingick toa, dusch, sophantering, vatten och el för laddning.

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Hej!

Efter att Getingen och vi stått hos båtklubben/segelsällskapet under Tall Ship Race så har kontakten utmynnat i att klubben kommer att öppna en ställplats på sitt område till nästa år.

Vi betalade 150:- och då ingick toa, dusch, sophantering, vatten och el för laddning.

Härligt!
Är det stor plats? Många bilar?

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Jag tror dom pratade om 30-50 platser om jag inte minns fel.

Kjell (Getingen), kommer du ihåg?

Toppen