Vi har en sådan bil som du frågar om. Är i stort sett nöjd, bilen är lite svajig eftersom den är smal och hög, upplever det inte som något stort problem rätt tryck i luftfjädringen minskar problemet. Automatlådan och fyrhjulsdriften fungerar utmärkt, körde många småvägar samt route de Napoleon på hemvägen från Spanien i våras, det hade jag inte velat göra med vår förra bil. Vi har litiumbatterier och laddaren som är/var standar funkade inte med det. Husbilslandet bytte till en Victronic laddare och sen funkar det utmärkt. Som alla nya bilar laddar inte generatorn tillräckligt, går att lösa med större dc/dc laddare men då måste även kablar bytas o det blir dyrt. Lättare/billigare köra kylen på gas när solen inte skiner då laddas batteret snabbt.
Lite meckigt att vända på stolarna, men man lär sig. Systemet för mörkläggning framruta är bökigt men fungerar, med utvändig täckning slipper man problemet.
Enda problemet som inte är löst är "dörrstoppet" bodelsdörren. Dämparen är fäst i dörrens plåt med träskruvar och det höll konstigt nog något mer än ett år. Har pratat med Husbilslandet om det och de ska kontakta Bergholms och är övertygad att det finns en lösning när jag besöker verkstaden i mitten av augusti.
Sammanfattning, vi är nöjda med bilen och den hjälp vi fått vid de få problem vi haft. Både via telefon från Spanien och vid verkstadsbesök, besök som orsakats av förarens misstag.
Detta är vår tredje nya husbil och den som vi haft minst problem med, hittills.
Bräsleförbrukningen ligger på 1 - 1,1 liter/mil beroende på hur man kör. Jag hade gärna haft större lastvikt, bilen med den transmissionen är tung och vi kommer vid långresor lätt upp till maxlast.