• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ni bör kontrollera...

F

F.d. 55261

Guest
Gjorde ett inlägg för ett par dagar sedan om tomt expantions
kärl. Har nu kollat det extra värmeelementet som finns under bordet i vår bil. Detta element finns i många Fiatbilar.
Kolla ert element ! Lyft bort bordet. Skruva bort de 4 skruvarna som håller fast den träplattan som bildar tak över värmaren. Drag ut taket.Sen ligger värmelementet blottat. Då kan ni känna med fingrarna om det är fuktigt vid någon av de 2 anslutningarna och eventuellt kan ni då behöva efterdra slangklämmorna. Enkelt jobb- går snabbt.
Hade själv fuktigt vid båda anslutningarna.
Häsningar Janne

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Ni bör kontrollera...

Har för mig att du hade ny bil, då skall du väll inte behöva ligga å skruva själv:confused:

Gurra

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Glykol smiter, sa en glykolkunnig person till mig en gång och det stämmer. Slangklämmorna bör "efterdras" då och då!

Jappe

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Gjorde ett inlägg för ett par dagar sedan om tomt expantions
kärl. Har nu kollat det extra värmeelementet som finns under bordet i vår bil. Detta element finns i många Fiatbilar.
Kolla ert element ! Lyft bort bordet. Skruva bort de 4 skruvarna som håller fast den träplattan som bildar tak över värmaren. Drag ut taket.Sen ligger värmelementet blottat. Då kan ni känna med fingrarna om det är fuktigt vid någon av de 2 anslutningarna och eventuellt kan ni då behöva efterdra slangklämmorna. Enkelt jobb- går snabbt.
Hade själv fuktigt vid båda anslutningarna.
Häsningar Janne
Exakt som på vår då,men hur gick det med den andra bilen?/susanne

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Om du har slanganslutningar som läcker och inte vill ha tillbaka problemet: Använd Permatex packningsklister (eller liknande produkt ). Då behövs ingen efterdragning !

// Göte J

Senast ändrad:
Toppen