• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

New York

F

F.d. 52938

Guest
Hej på er allihop!:twitcy:

På tisdag morgon bär det av till New York med hela familjen.
Är det någon som har några roliga eller bra tips ?
Denna gången handlar det ju inte om våra husbilar men ändå.
Alla tips tas gladeligen emot.

Mvh Frank59:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

F

F.d. 6238

Guest
Sv: New York

Hej Frank och Hoppas att Ni får en trevlig resa.

Nu var det en del års sedan vi var där men du skall (om du är intresserad av jazz) naturligtvis gå och besöka några av jazzklubbarna i New York. Fråga på hotellet eller var Ni nu skall bo. Vi var på en jazzklubb i Downtown och hade lyckan att få lyssna och digga till Jonah Jones. En helt OTROLIG upplevelse. New York har allt som Liza Minelli eller FRANK i boy sjunger om. Är Ni inte intresserade av Jazz så finns det ALLT annat.

Lycka Till önskar Monica o Kurt.

Agneta

HBK Medlem
Kommun
Askersund
HBK-Nr
298
Medlemskap
2024

Hej
New York är fantastiskt. Vi rekommenderar Naturhistoriska museet. En riktig höjdare.

Hälsningar
Agneta

Dalek

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1524
Medlemskap
2024

Hej på er...
Vilken resa ni har framför er. Vi var där för precis 1år sedan och det var bara så bra. Vi hade både snö väder och riktigt vackert vår väder. Börja med att ta en sightseeing tur, det finns hållplatser över allt. Vi bodde på ett hotell mitt emot Madison sqaregarden. Vad det gäller shopping så tillbringade vi en hel dag på Macys, det är ett stort varuhus på 8våningar. Dem har allt från barn till vuxna kläder. Husgeråd och möbler, dem har även ett turistcenter dit du skall gå och hämta ett kort som gör att du slipper skatten. Du får 10 eller 20 procent på priset i butiken. Handla jeans och märkes kläder nu när dollarn står så lågt. Jag avundas er. Trevlig resa Mvh Tomas o LOtta

F

F.d. 52938

Guest

Hej o tack!
En liten fråga: Bodde ni på hotel Pennsylvenia?
Mvh Frank:mcride:

F

F.d. 6238

Guest

Om frågan var riktade till oss så bodde vi på Cheraton alldeles vid Broadway.
hls från Monica o Kurt.

Dalek

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1524
Medlemskap
2024

Yes det gjorde vi. Det var ett mellan klass hotell med en JÄTTE foaje, och då menar jag stor. Rummet var helt ok, men läget på pennsylvania hotell var outstanding. Ska ni göra dem vanliga besöken på turist ställena gör er berädda på att köa. Det är säkerhetskontroller överallt.Skall ni se frihetsgudinnan gör det tidigt på morgonen, Empire besökte vi på kvällen. Hoppas ni gör ett inlägg när ni kommer hem.. Mvh Tomas

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024

Vi var i New York förra veckan, kallt och regnigt.
Sightseeing med dubbeldäckarbuss är god idé. Dom är inglasade på övervåningen så man ser bra. Biljetten köps direkt på gatan, det finns två konkurrerande företag med liknande tjänst. Man kan hoppa på och av längs "linjen" fritt under hela dagen.
Om ni tänker er knalla upp i frihetsgudinnan så måste ni köpa biljetter till henne INNAN ni åker färjan över, skitknasigt men så är det. Säkerhetskontroll á la flygplats gör att det är lite tidsödande men ändå intressant.
Varuhusen givetvis, Macy´s, Saks, Bloomingdales etc. Bli inte förvånad om ni träffar på bekanta.
Show på Broadway ganska dyrt men kul att ha gjort. Det säljs sista minuten biljetter på gatorna runt teatrarna, finns mycket att välja på.
Åka tunnelbana, lite katastrofturism- stökigt skitigt och bökigt men äkta New York stämning.
Ha´t så kul!
/Nisse

F

F.d. 2692

Guest

Gillar ni riktig amerikansk blues ska ni ner i ett distrikt som heter Apple.
Finns en gratistidning, säkert över 100 sidor, med alla nöjen, rekommenderas.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

En fundering.
Jag var i N.Y. -95. De arbetade fortfarande med reparationerna efter bilbomben i garaget på byggnad 1 av World trade center. Jag kommer ihåg att jag lutade mig mot huset och tittade uppåt mot en blå himmel. Molnen for förbi och det var svårt att avgöra om det var huset eller molnen som rörde sig. Jag sa åt min arbetskamrat som var med. (Utan censur.) "Vilken jävla tur att grunden höll så inte hela skiten ramlade ihop" .....................

JANKRO.

Senast ändrad:
F

F.d. 52938

Guest

Yes det gjorde vi. Det var ett mellan klass hotell med en JÄTTE foaje, och då menar jag stor. Rummet var helt ok, men läget på pennsylvania hotell var outstanding. Ska ni göra dem vanliga besöken på turist ställena gör er berädda på att köa. Det är säkerhetskontroller överallt.Skall ni se frihetsgudinnan gör det tidigt på morgonen, Empire besökte vi på kvällen. Hoppas ni gör ett inlägg när ni kommer hem.. Mvh Tomas

Tack för tipsen Dalek.
Ska försöka skriva några rader om resan när vi kommit hem efter Påsk.

Tack allihop för fina tips.

Mvh Frank59:yes::yes:

Toppen