• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Net1:s urusla kundservice...

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Tack för vänligheten!

Det skadar ju inte att fråga, bara man inte åker på någon bindningstid. En viss mellanskillnad kan jag acceptera.

Hej Anders, jag har ordnat så du kan bli med R-90:)

Ring mig så berättar jag mer.

Mvh. Lasse 070-551 11 85
 
P

polarcamp

Guest
Sv: Net1:s

Hejsan

Här är en till som har ett D40 som fått så fruktansvärt långsam surf trots riktantenn. Provlånade grannens R90 och då fungerar det bättre.

Finns det möjligen hjälp att få?

Jag är ofta uppe i Norr i perioder, och försöker arbeta med mobilsurf. Skulle behöva ett bra modem och har idag dagsurf ab. men kan fungera med ibland ab.

Har mejlat och ringt Net1 och försökt få ett bra byte av endast modemet, men då vill de att jag köper månadsab, som ej är ett alternativ för mina 10 utspridda veckor.

Kan du hjälpa mig Lasse?

esn: 3B17F194

mvh

Fredrik med PolarCamper!
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Har kört med R-90 och fordonsantenn hela sommaren. Funkar klockrent med mobilen, plattan och PC'n. Är det någon vits att ha två fordonsantenner?

Vill vi att det ska gå fortare har vi en TRE 3G 900 Mhz-sticka men används sällan.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Net1:s urusla kundservice...

D-40 en strippet D.35 med telefonadapter - om jeg ikke tar helt feil, funker dårligere enn en D-35.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Vad är D-35 resp D-40 ?

D-40 är en router med IP telefoni, tyvärr var denna produkt i mina ögon en undermålig produkt med sämre prestanda än D-35.

Idag går det endast att få abonnemanget "IBLAND" med D-35 routern.

Den nya R-90 jobbar mot 3st plattor i masten medan D-35 jobbar mot en platta.

I R-90 kan man se mottagningsförhållande direkt i mjukvaran i routern vilket är riktigt bra för att kunna se eventuell nytta med extern antenn.
 
Toppen