• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nedläggning av SR:s KV och LV sändningar!

Largu

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
Sveriges radio har beslutat att lägga ner sina utlandssändningar över Kortvåg och Långvåg riktade till utlandet! Protestera mot detta alla ni som brukar lyssna när ni är utrikes!

lyssnarservice@sr.se

Largu
HBK 120

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nedläggning av SR:s KV och LV sändningar!

Det skulle vara intressant att höra hur "övervintrare" i tex Spanien lyssnar på svenska nyheter.

Får man in de svenska radiokanalerna på webben även i utlandet? I så fall finns ju ett enormt utbud.

PS! Lena & Jan skriver lite om detta på sin blogg.

Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest

Utvecklingen går hela tiden framåt, och det som var optimalt igår kan verka stenåldern idag.
Ta t.ex. utvecklingen av mobiltelefonen, en gång i tiden knappast "bärbar" och idag med bättre prestanda än en dator i mitten på 90-talet.:)

F

F.d. 25023

Guest

SR/Radion på nästan alltid, även när vi kör! Inga problem med Vodafone-dongel här i Spanien.

hälsning
jyrki

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

SR/Radion på nästan alltid, även när vi kör! Inga problem med Vodafone-dongel här i Spanien.

hälsning
jyrki
Vodafone-dongel(?), jag antar att du har ett svenskt Vodafone ab - hur funkar det i Europa?
Olika länder och kostnader (ex tyskl, holland, frankr, spanien)?
För andra lokala kort i olika länder måste du ju ha låst upp din dongel!

F

F.d. 13449

Guest

Vodafone-dongel(?), jag antar att du har ett svenskt Vodafone ab - hur funkar det i Europa?
Olika länder och kostnader (ex tyskl, holland, frankr, spanien)?
För andra lokala kort i olika länder måste du ju ha låst upp din dongel!
Vodafone finns inte längre i Sverige utan det är uppköpt av Telenor så jag skulle tippa på att han har ett spanskt abonnemang, skulle även bli alldeles för dyrt med att ha ett svenskt abonnemang. Eller abonnemang o abonnemang, troligtvis kontantkort.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

I en annen tråd skriver Anita & Jyrki at de fant et spesialtilbud på spansk Vodafone på €49 for en mnd kontantsurf i Spania inkludert en usb-stick. Normalt koster denne sticken ca €50 ekstra.

F

F.d. 25023

Guest

Alldeles rätt! Det tillbudet finns just nu.

Men vi har spanskt Vodafone-sim-kort i vår upplåsta svenska TRE-dongel. Upplåst här i Spanien och fungerar utmärkt med Mobilepartner-softvaran.

Har använt samma dongel i Tyskland, Italien och Finland utöver Sverige, givetvis med respektive ländernas kontantkort.

hälsn
jyrki

Toppen