• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigator Hymer 790 2021 Mercedes

Hybriden

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Växjö
HBK-Nr
28788
Medlemskap
2024
Var på resa när plötsligt navigatorn låste sig hjälpte inte stänga av den levde sitt egna liv, tack för all hjälp.
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
677
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Jag har den stora navin i bilen och det ska bli intressant att se hur det löser sig för dig ifall jag skulle få ett liknande problem. Men bilen är ju ganska ny så ta kontakt med MB-verkstaden och hör med dem...
Det kan ju vara en "fjärruppdatering" av programvaran som gått snett.
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
677
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Tänk på att det krävs ett konto hos MB för att få ut alla funktioner ur Mediasystemet och att appen i mobilen fungerar. Min husbilsleverantör Nordic hade inte en aning om detta och Vehobil i Karlstad spenderade flera timmar med att synca bilens mediasystem med tjänsteändan i Tyskland. För två år sedan var det ett krav att fordonsleverantören (i detta fall Veho Bil) satte upp systemet. Det kan vara annorlunda nu. I övrigt så är jag väldigt nöjd med hur multimediasystemet fungerar.
 

Hybriden

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Växjö
HBK-Nr
28788
Medlemskap
2024
Jag har den stora navin i bilen och det ska bli intressant att se hur det löser sig för dig ifall jag skulle få ett liknande problem. Men bilen är ju ganska ny så ta kontakt med MB-verkstaden och hör med dem...
Det kan ju vara en "fjärruppdatering" av programvaran som gått snett.
Är nu idag 5 maj på HYMER i Lomma,
 

Hybriden

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Växjö
HBK-Nr
28788
Medlemskap
2024
HEJ allla! Nu har vi varit i Lomma och fått vår Hymer 790 2021 uppdaterad och allt fungerar perfekt. Rekommenderar att hämta hem appen Mercedes me .Och Ni har koll på alla funktioner. Vi kan bara säga åk till Hymer center i Lomma dom är fantastiskt vänliga och kunnig personal på både verkstaden och kundmottagning,
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
677
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
HEJ allla! Nu har vi varit i Lomma och fått vår Hymer 790 2021 uppdaterad och allt fungerar perfekt. Rekommenderar att hämta hem appen Mercedes me .Och Ni har koll på alla funktioner. Vi kan bara säga åk till Hymer center i Lomma dom är fantastiskt vänliga och kunnig personal på både verkstaden och kundmottagning,
Härligt att höra att de löste problemet. Appen fungerar väldigt bra! Klart bättre än den jag har till Volvon...
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
677
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Har du köpt till funktioner så man kan låsa HB från appen, jag kan bara se att den är låst eller öppen….
Beklagar sent svar men jag har varit bortrest. Jag har inte köpt till något. Via appen ser jag fordonsstatus vad gäller fönster, dörrar och motorhuv, starta kupéventilation, färddata, fordonssökning, servicestatus, status av uppdateringar, larm om eventuell obehörig användning. Appen synkar även min kalender....
 

Hybriden

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Växjö
HBK-Nr
28788
Medlemskap
2024
Beklagar sent svar men jag har varit bortrest. Jag har inte köpt till något. Via appen ser jag fordonsstatus vad gäller fönster, dörrar och motorhuv, starta kupéventilation, färddata, fordonssökning, servicestatus, status av uppdateringar, larm om eventuell obehörig användning. Appen synkar även min kalender....
Ja det är samma funktioner som jag har, träffade en tekniker från Hymer, han informerade att Hymer vet om problemet men jobbar på frågan.
 
Toppen