• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Navigationskurs, vad är det?

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025
Läste i "styrelsen informerar" där man haft ett styrelsemöte. Bl.a. nämns en navigationskurs.

Jag förknippar navigation huvudsakligen till båtar, vilket det knappast kan vara frågan om här.
Så vad är det saken gäller? GPS, kartkunskap, lokalsinne ... ?

Hmm, läste om texten från styrelsemötet en gång till. Är det styrelsen som ska lära sig hitta på husbilsklubbens hemsida?

Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Navigationskurs, vad är det?

Navigera på hemsida = Hitta rätt info, rätta kompisar. Kunna svara eller starta nya inlägg, bifoga filer och länkar. Alla som kan något kan visa sina kompisar. Alla som vill lära mer kan gå på dessa kurser.

wildas

HBK Medlem
Kommun
Perstorp
HBK-Nr
1108
Medlemskap
2024

Läste i "styrelsen informerar" där man haft ett styrelsemöte. Bl.a. nämns en navigationskurs.

Jag förknippar navigation huvudsakligen till båtar, vilket det knappast kan vara frågan om här.
Så vad är det saken gäller? GPS, kartkunskap, lokalsinne ... ?

Hmm, läste om texten från styrelsemötet en gång till. Är det styrelsen som ska lära sig hitta på husbilsklubbens hemsida?

Den förra styrelsen lade en proposition till årsmötet om att anordna träffar över hela landet där våra medlemmar kan få hjälp med att navigera på hemsidan.
Anledningen till förslaget grundar sig på att många medlemmar som besökte vår monter på mässorna önskade hjälp med detta.
Var du har läst "navigationskurs" vet jag ej för det uttrycket är felaktigt, vår överskrift på propositionen hette " att navigera på hemsidan" och ingenting annat. Årsmötet beviljade förslaget. Det går att läsa alla detaljer under "HBK information" under rubrik årsmöteshandlingar. Det är även budgeterat 40000:- för ändamålet.
För övrigt tror jag inte sittande styrelse har problem att hitta på vår hemsida.

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Var du har läst "navigationskurs"

Det stod
Mats tog upp navigationskurserna gällande forumet. Detta ligger med i verksamhets planen.
Olle kan som förslag tänka sig nyttja Kroppkaksträffen till att ca. 20st får gå navigationskurs. Kenth gav förslaget att arrangera just nav.kurs vid större övriga träffar!

Och länken dit är: http://www.husbilsklubben.se/forums/t60706/
Men det är inget fel på ordetvalet tycker jag. Bara det att jag som oinsatt i frågan associerade det helt fel.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det hela kanske förklaras av att ämneskategorin på forumet heter Navigering där allt om GPS, POI, kartor mm avhandlas.

Toppen