• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Naturfototips i TV...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
På SVT play kan man gå in och titta på ett reportage om Brutus Östling, naturfotograf med specialité på fåglar.
Programmet sändes i torsdags, men om man missade det så finns det alltså möjlighet att se det igen. Brutus ger flera tips för den som är intresserad av naturfoto.
Sedan konstaterar jag också att det inte bara är jag som har en j-a röra i mitt fotoarbetsrum....:oops:

/Ludde

F

F.d. 25270

Guest
Sv: Naturfototips i TV...

Du är inte ensam om hur det ser ut i arbetsrummet Ludde. Personligen brukar jag säga att det är lite oregelbundet. Alltför mycket ordning och reda tror jag verkar hämmande på kreativiteten vilket jag också brukar påpeka för hustrun.

/Peter

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag blev bara lite full i skratt när jag såg hur fotoprylar, diabilder, papper och annat låg i en enda röra, för här ser det likadant ut. Skillanden är bara att Brutus har en hel byscha att husera i, jag har bara ett hörn i tvättstugan och måste samsas med smutstvätt, verktyg, och en hel del annat...:D

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Om du menar skärpan i bilderna så är väl mina kanske något skarpare, men det beror inte på fotografen, det beror på att han kör Canon och jag Nikon :D:D:D:D
Annars räknar jag definitivt Brutus till en av de ledande naturfotograferna i världen...mina är ljusår ifrån, men vi har ju också helt olika motivområden...jag ser det som en bonus om det kommit med nåt kreatur (djur) på mina bilder...:p:
Han kan ta bilder på fåglarna som ingen annan kan...

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024

Om du menar skärpan i bilderna så är väl mina kanske något skarpare, men det beror inte på fotografen, det beror på att han kör Canon och jag Nikon :D:D:D:D
Annars räknar jag definitivt Brutus till en av de ledande naturfotograferna i världen...mina är ljusår ifrån, men vi har ju också helt olika motivområden...jag ser det som en bonus om det kommit med nåt kreatur (djur) på mina bilder...:p:

Den satt bra den :D:D:D:D

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Då fattar jag, jag har en canon;):twitcy:
Jag såg detta på tv 4 play igår riktigt intressant o kul.
Men hur hade det sett ut om han tagit bilder som inte rör på sig? canon skarpa kort:)))

Senast ändrad:
F

F.d. 25270

Guest

:D:D:D:D:D
Så det så.... !! / Harry Hymer
Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -

Bilagor

• DSCN0689.JPG
    DSCN0689.JPG
    1,6 MB · Visningar: 16
Senast redigerad av en moderator:
Toppen