• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nattparkering!

F

F.d. 55521

Guest
I ett annat inlägg skriver Michael Johansson att han kallar övernattning i husbil utanför camping för Nattparkering.
jag citerar "Jag föredrar att kalla övernattning utanför campingplatser för "nattparkering". Det beskriver bra vad det rör sig om och jag är övertygad om att detta uttryck sticker mindre i ögonen på campingplatsägare, SCR och personer som av olika skäl ogillar husbilar."
Jag tycker detta är ett mycket bra ord för vad vi gör och föreslår att vi alla försöker att använda detta ord i alla sammanhang där vi pratar om att övernatta i husbil utanför campingar.

R

Rolfevert

Guest
Sv: Nattparkering!

Jag tycker nog man kan skala ner det till enbart PARKERING. Varför krångla till det. Förstår inte varför en parkering skall ha olika namn beroende på tid på dygnet!
Dessutom anser jag att ordet ställplats som tagits från tyskan mer och mer sammanblandas med camping.
Ett mycket bättre ord helt enkelt borde vara Husbilsparkering.
Rolf

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vissa kommuner har olika taxor beroende på vilken tid på dygnet man parkerar.
Dagparkering kan kosta 15 kr/timme och nattparkering 150 kr från 20-10.
Bara ett exempel!

R

Rolfevert

Guest

Vissa kommuner har olika taxor beroende på vilken tid på dygnet man parkerar.
Dagparkering kan kosta 15 kr/timme och nattparkering 150 kr från 20-10.
Bara ett exempel!
Jo men det brukar framgå av tilläggstavlor och eller på betalautomaten.
Rolf

F

F.d. 55374

Guest

Kommer nog i fortsättning att både fricampa och vildcampa med vår husbil.

Tommy R

Toppen