• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nattparkera vid Säfsen Ski Resort?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Finns det någonstans där man får parkera över natten i anslutning till Säfsen Ski Resort utan att riskera att bli bortkörd eller få P-böter?

/Ludde

Senast ändrad:
F

F.d. 54123

Guest
Sv: Nattparkera vid Säfsen Ski Resort?

Finns det allmänna parkeringar så går det ju bra att parkera över natten. Är alla parkeringar privata och enbart till för boende är det nog svårare.

Ring och fråga +46 (0)591-77 50 00.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hm...får väl ringa och kolla, men dom verkar ju inte ha varit så vänligt inställda till husbilar tidigare.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Mailade dom och fick följande positiva svar:

Hej,

Det finns möjlighet för Er att stå på vår parkering längst ner vid alpinområdet både dagtid och nattetid kostnadsfritt om ni ändå inte ska använda någon el.

Med vänliga hälsningar/ kind regards
xxxxx

Receptionen/ Front desk

Säfsen Resort AB
Säfsbyn
77010 Fredriksberg
Telefon 0591-775000

Besök gärna vår hemsida www.safsen.se
Please visit our webpage at www.safsen.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: xxxx
Skickat: den 2 februari 2017 08:28
Till: Receptionen SÄFSEN Resort <info@safsen.se>
Ämne: Gäster med husbil?

Hej!

Jag har aldrig tidigare varit i Säfsen och funderar på att besöka er i tre dagar i vinter. Jag, min man och mina barn kommer med husbil. För säkerhets skull frågar jag innan, ifall jag är välkommen till er med min husbil innan jag bestämmer mig om jag ska besöka er eller ej. Vi tänker i så fall köpa liftkort till två vuxna och två barn för två dagar, och en dag spårkort för längdskidor.

Så mina frågor är:

Finns det plats för husbil att parkera på den vanliga parkeringen under dagtid?
Kan man stå på parkeringen under nattetid? Det rör sig i så fall om två nätter. Vi har inget behov av el eller andra faciliteter då vi har allt i husbilen.
Vi är inte intresserade av att hänvisas till någon campingplats.

Tacksam för svar

xxxxx

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025

Trevligt bemötande och förståelse för att inte alla har behov av att ta in på camping. Ha en trevlig tur till Säfsen!
Mvh Helene

Toppen