• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nattbelysning

F

F.d. 16020

Guest
Hej skandinavien
ungarna blir mörk rädda när vi ska sona och det är kolsvart. Nágon som har en idé om energi snál liten svag natt belysning som inte suger ut battariet

Inga-Lis & Håkan

HBK Medlem
Kommun
Nordanstig
HBK-Nr
362
Medlemskap
2024
Sv: Nattbelysning

Elektriska uppladdningsbara "värmeljus". Ger ett behagligt svagt ljus, är brandsäkra till skillnad från vanliga värmeljus samt påverkar inte strömförsörjningen överhuvud taget!
Håkan

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024

Vi brukar ha öppet lite på jalusin i en av takluckorna, eller kan man t ex använda ett batteridrivet värmeljus finns nog lite av varje att välja på bland batteridrivna lampor.

Mvh Rolf

F

F.d. 16020

Guest

Ok! Tack!, ska se om dom kommit sá láng i "lampvägen" här i Portugal

F

F.d. 673

Guest

Det finns säkert någon svensk tomte som kan skicka ner till er annars!
LED-lampor av olika slag lyser väldigt länge på ganska lite batteri annars. Tup ficklampa, cykelbelýsning, pannlampa som kan läggas någosstans/fästas på väggen/sängkanten.

F

F.d. 16020

Guest

Bra,, intressant med LED lampa. kollade upp det pá nätet sá nu vet jag vad jag ska leta efter
Tack

F

F.d. 16020

Guest

Har en bra idé!!! ska ner till Marinan ,där máster dom ha energi snála lampor för bátar.
Peter

F

F.d. 4879

Guest

Som tidigare sagt, diodlampor drar knappt ingenting. Du kan byta ut en 12V lampa i nån av bilens ordinarie belysningar och istället sätta i en diod lampa. På enduro motorcyklarna sätter vi i diodlampor där bak för parkeringsljus och bromsljus, annars så räcker strömmen inte till hjälmbelysningen. En vanlig lampa som 12V 5W/21 drar 5 respektive 21 watt. En diodlampa gjord för samma sockel med samma ljusstyrka drar 0,1 respektive 0,7 watt.

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Hej!

Verkar bra och strömsnålt med diodlampor.

Var köper man sådana som passar i de ordinarie lampsocklarna till innerbelysningen??? Jag har tidigare frågat i biltillbehösraffärer men där finns inga.

Hälsn Anita o Dan
:D :D

F

F.d. 3232

Guest

:yes: :yes: :yes: Vi har köpt batteridrivna värmeljus på Blomsterlandet tror dom kostade19 kronor styck. vi har laddningsbara batteri i våra använder dom varje helg när vi är ute.Vi har två hundar som hoppar på bord och dyligt vågar ej ha levande ljus.MVH Lisbeth och Kenth.:yes: :yes: :yes:

Maria & Hasse

HBK Medlem
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2026

Hej! LED lampor drar nästan ingen ström. Har köpt en "trappstegsbelysning" (= lyser nedåt utan att blända) på Kjell & Co som jag tänker montera längst bak i husbilen innanför ytterdörren så är det inte är becksvart på natten och så syns inte lampan från sängen, dvs bländar ej. Kopplar den så den går på då man slår på 12V.
Belysning / LED-lampor / 12V LED / 63392 . 20 mA och 89 kr.
63392.jpg

Hasse

Senast ändrad:
Toppen