• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Napp o Nytt Näs/Gusum

F

F.d. 52909

Guest
Jepp...då var det äntligen dagen D !

Vaknade pigg som en mört utvilad o grann, värre var det visst med Hasse P...hörde sägas att hans knäskålar låtit som två kastanjetter hela natten.

Nåväl, bilen är i stort färdigpackad med hemliga pryttlar o div tillbehör så tidsplanen håller.

Avfärd vid 16:00 tiden.....o du Hasse, har ni reker ? :p


:cool:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

:cool: Kastanjettknattret kommer från löständerna på dom gamla fiskegubbarna när dom gapskrattade, efter att dom hör att vi får fin främmat från VÄSTKUSTEN, och att främmat skulle lära oss OSTKUSTARE att fiska.
Det är väl byst me fiskegrejor i bilen förstår ja, så ring när du kommer till sista stora backen om du inte tar dig upp, så skuter vi på.
Hemmåt lär det nog lättare, när du har kastat av med alla grejer.
Annars kan jag rapportera att smågrabbarna var ute i går kväll med var sin träpinne och tog upp 25-30 abborrar. Jag kan konstatera att det: Inga pinnar bara timmar kvar till den stora drabbningen.

VÄLKOMMNA.:twitcy:
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

Som sagt var.... Lycka till och kom ihåg att ni kan inte göra fiasko om man jämför med min insats förra helgen. Läs här: Det årliga metemästerkapet i mitt samhälle firade i år 30-årsjubileum. Som alltid är man med för att fånga mört och abborrar. (Jag skyller på det) Nåja.... På väg ut till favoritplatsen så trampar jag rakt igenom "gungeflyt" ända upp till axlarna. Tror att sista stunden är kommen. Min ena arma ligger rakt i ett bo av rödmyror. Dessa marscherar raskt uppför ärmen medan jag kämpar för livet med att komma upp. Under fisket blir jag sedan biten 20 - 30 ggr av dessa varelser. När sedan det var dags för prisutdelning så visar det sig att jag hamnade utanför pallen och blev 4:a (vad annars denna kväll). Avslutningen runt lägerelden med grill m.m. slutade dock lyckligt på alla sätt. Än en gång ! Lycka till !
 
Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

:cool: Huva det var ett riktigt äventyr, tur att det gick bra till slut, du borde åtminstonde ha kommit på tredje plats med en så dålig start.
Hur det här äventyret artar sig till slut de veti tusan, men jag har en känsla av att efter bataljen skils vi som alltid Fiskebröder emellan.
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

Vad har hänt ? Kollar på Text-TV sidan 377 men ingen rapportering alls ! Det står fortfarande Hasse_P - Rollerteam 0-0. Förresten.... När ni fått den gamla träiga gammelgäddan så ska ni veta att jag bjudit in mina gamla vänner på grillafton i morgon. Det vankas grillad Fjällröding i folie. Fångad och nedfryst i Härjedalens fjällvärld. OJOJOJOJOJ... Säja vad man vill om plåtchabraket från Italien. Kylskåpet med tillhörande frys har hittills varit en dundersuccé i Europeon. Tur att man inte blev stoppad och vägd när man åkte hem från Härjedalen :). En sak har jag dock lärt mig ikväll. Hellre en Arboga 5,6 än en regnbåge på 1,3 :wink: Läs förresten mitt mail angående Faxsjön. Det är addresserat till er båda!
 
Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

:cool: Jahapp nu har dom anlänt till näs, en slarvig en den där Rollerteam skulle ankomma kl 21,47 em men är förståss försenad, kommer inte fören 21,49 em från Borås.
Har nu fått dom i säng , för att purra dom om ett par timmar, återkommer med rapport om hur morronhumöret är.
:D
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

Lycka till önskar vi i Tingsryd vårt fiske är helt borta efter semestern men det drar i fisketarmen efter all läsning om fiske.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

:cool: Tack för stöttningen vid fisketävlingen, det har blivit en lugn inledning av arangemanget med lokal visning av Hemmavattnet,samt omgivningarna.
Efter att våran alles Mästerfotografen nu har lagt sina prinskorvar på tangentbordet kommer här för första gången BILDER från drabbningen.

4424d1186228607-jag-o-pekka-innan-fisket.jpg


Fortsättning följer.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

:cool: Tjabba, ja vad ska jag säga ??????? Bilderna talar sitt tydliga språk, ska vi nu räkna Rollerteam som en och samma företeelse eller?. jag menar det att Pekka har en så DUKTIG fru i fiskehänseende kunde jag då alldrig förutse .
Här stog Pekka och jag och trälade med fångsterna, vad hände ?
Jo anette drog den ena firren efter den andra, Vi var bara utfyllnad i båten.
MEN SKAM den som ger sig vi kommer i gen i morgon bitti, för Pekka och jag har lagt 2 st nät samt kräftburar som vi tror mycket på.

Visa bilaga 4426
Visa bilaga 4427
Visa bilaga 4428

Fortsättning följer.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

Heja Anette du är en förebild för kvinnor kan !!! Ha,Ha

Birgitta
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

:cool: Hej Birgitta Pekka och jag vill bara vara Gentlemen och låta tjejerna få ett litet försprång till i morgon bitti 7,45 , då får Annett och Mariann se upp då kommer vi starkt med en rykande spurt.
Förhoppningsvis kommer bildbevis att införas som stärker våran tes (grabbarnas) att loppet år inte kört förens vi kommit i mål.
Vi skickar en varm kram till er Birgitta o Rune.
Hasse o Mariann Pekka o Annette.;)
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

Tackar för hälsningen, varför är karlar så kallat gentlemän när dom ligger i underläge ? HiHi, jo bevars vi hoppas att även Ni får fångst, sitter här o är lite sotis på Er men det kommer fler tillfälle LYCKA TILL allihop
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

Hej tittade ofta idag men ingen bild vi ska åka iväg några dagar hoppas få se mer fisk på bilder ps! från herrarna när vi är tillbaka.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

:cool: Jaha, så var det då dags att summera fiskekampen som har varit ett antal dagar här i Näs.
Resultatet blev att det inte gick att kora någon segrare!
Kampen kommer därför att fortsätta med rond 3 i något annat fiskevatten, inom en snar framtid. MEN jag tackar min motståndare för en fin kamp.
Grillkvällen som fångsten skulle grillas på visas i bilderna, VILKEN grill som är tjejernas får ni försöka lista ut skälva. :eek:

Visa bilaga 4464

Visa bilaga 4465

Visa bilaga 4466

Visa bilaga 4467

Visa bilaga 4468
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt Näs/Gusum

Hej på Er, åter hemma brått som f..n att titta på forumet blev lite besviken på bilderna från herrarna, men grillen "ja en sån askopp har jag oxå haft " hihi men vi drar slutsatsen som att tjejerna har dragit mest, bli inte ledsna det kommer fler tillfällen .

Kramar på Er.
Birgitta & Rune
 
Toppen