• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Napp o Nytt Hörröd

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Dammarna är preparerade för vissa fiskare för att de inte skall hamna i underläge, Sixten är vidtalad därvid och hans kusiner hade inget att invända, dom nappar även på bruna bönor bara de vet vem fiskaren är. Hänvisningsskyltar är uppsatta.

sixtenlive.jpg

Skitfiske föutsättes Mvh. Postis och Hasse P
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Ja fisket har nu avslutats och ingen fångst rapporterats endast det första kastet av Kejo 20 var napp och linan gick av förmodligen var det "Sixten", men stora fiskar simmar i stim runt våra beten. Många deltog i fisket men det var bara myggen som fick utdelning.Här är en bild av några deltagare.
Ska man vara ärlig var det ett "Skitfiske"

fisket1.jpg
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Ett rykte i lägret säges att Rollerteam skall smyga ut i ottan när tuppen gal och här gal den hela natten och halva dagen, för att fånga "Sixten" och ha ett förtroligt samtal med Sixten. Men vi får se vad detta rykte innebär. Följer i morgon
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Hej Postis

Jag är lite besviken på dig. :mad:
Har inte ens du fått fisk, då är det ingen risk att någon annan får något heller.
Detta skrivet från en som har stått bredvid dig och sett när du drar den ena efter den andra öringen.

Vad är fel? Du använder väl inte de ny grejorna du köpte i VBG?:twitcy:
Andvänd de gamla grejorna med en liten klick rött och en liten klick gult så ska du se att det blir napp.:D

:music-icon: Ha de o Hälsa de andra från ett grått Färgelanda :music-icon:
 
F

F.d. 4575

Guest
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Jag anländer till Hörröd midsommarafton ca 16:00 får jag 3-4 minuter över, skall jag hämta Sixten till er om ni inte plockat upp honom innan, han bör väl väga 2,5 - 3,5 kg
Fast det kanske är bättre att vänta till lördag, så kan vi ta Sixten och 5 -6 av hans kompisar, så kan vi alla ha lax på lördag kväll
Hade Kingen också varit i Hörröd hade det väl inte tagit mer än 20 minuter, sen hade det varit klart
Skitfiske på er
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Tuppen har galt färdigt. Rollerteam smyger i vassen, regnet öser ner så Sixten skulle lika bra klara sig på land, värre är det med Rollerteam han tappar "törsten" eller var det rösten?
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Ok...läget är följande !



ONE IS DOWN !!! :cool:
 

Bilagor

  • lillsixten.jpg
    lillsixten.jpg
    219,6 KB · Visningar: 7
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Dess latinska namn är "Lurius sixtius", men till vardags kallad lill-sixten o den finns bara här i Hörröd. :cool:
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Ja nu har jag och en annan klubbmedlem fått 1st öring 1st forell tillsammans ca 4 hg men nu får vi inte se varken Hasse P eller Rollerteam mer i kväll förrän de fått något som är större. Det är synd för avslutnings middagen i solsken och långbord var mycket trevligt, skall sanningen fram så hade vi avstått dessa fiskar så de hade fått lung och ro att avsluta midsommar som vi andra, men äran den äran kan få uderiga uttryck. Hoppas att de verkligen får en 5 kilos.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Efter lång och envist fiskande lyckade en stolt Rollerteam att hämta hem Sixten.
En jublande beundrarskara applåderar fiskaren.

Sixten fångad.jpg

"Är det verkligen Sixten"?

Sixten.jpg
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Nej det är inte Sixten den tog jag "Birgitta" senare på kvällen, Jag Postis & Rune tog varsin baddare, mycket trevlig Midsommar. Tack alla

Mvh Birgitta & Rune
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Napp o Nytt Hörröd

För att visa sanningshalten i vad Birgitta sriver har jag hittat en bild bland andra roliga bilder från Hörröd. Ja jag blev ju sprudlande glad när "Rollertem" kom med "Sixtens" kusin, se "Go Softs" bild, så vi andra fick ju ge oss ut igen för att kontra detta, långt fram på kvällen lyckades vi, därav det mörka kortet, ja jag ser väl lite gladare ut kanske. Men Birgitta tog den största förmodligen var det "Sixten" denna gång, men "Helmer" finns kvar men var? kanske i Kroksjöm?

Öringar.jpg
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Ett som var säkert iaf var att det regna o att vi hade väldigt roligt allihopa.

Har sällan sett så många olika fiske-tekniker o metoder på ett o samma ställe, som ex kan nämnas...spinnare, fluga, skeddrag, wobbler (westins mellanstora i grönt), majs, powerbait, m..k, Doggy o Frolic torrfoder, inlagd räka o gurka, chips... o ryktet går att någon smög ner sent på midsommadagens afton med en 1/2 nygrillad entrecote till dammarna. :swoon:

Nåväl, några foton har jag också hittat från begivenheterna...o Storsixten simmar lungt vidare till nästa gång. :cool:
 

Bilagor

  • ram-500.jpg
    ram-500.jpg
    23,6 KB · Visningar: 217
  • sem-07 123-500.jpg
    sem-07 123-500.jpg
    36,7 KB · Visningar: 222
  • sem-07 127-500.jpg
    sem-07 127-500.jpg
    36,7 KB · Visningar: 220

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Jo man provade allt, jag snodde inlagda räkor i saltlake från frugans matförråd men inte ens det hjälpte på sixten, funderade ett tag på att slänga i jycken men frugan protesterade, nästa gång skall jag prova med Scan grillkörv.
Ha det gött alla.
MVH KEJO
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt Hörröd

:cool: Ja du kejo, kör med Hot-Dog nästa gång inte för att jag vet vad den korven är stoppad med, men av namnet att dömma är det väl något värt att prova?.
Går inget annat får vi väl ta och mötas för en genomgång av taktiken vid någon sjö,exempelvis den vi pratade om i hörröd.
Hör av dig om tidsplanering, det finns kanske fler som är intreserade ?

:D
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt Hörröd

Ja got folk nu ska vi väl förbereda oss på semestern som ligger framöver och ladda upp för kommande storfiske, så vi kan ta både Stor-Sixten & Elmer om ni inte hinner före, Hoppas på en glad fiskesommar och fortsatt Sixten-tema.

Birgitta & Rune Andersson
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt Hörröd

För att visa sanningshalten i vad Birgitta sriver har jag hittat en bild bland andra roliga bilder från Hörröd. Ja jag blev ju sprudlande glad när "Rollertem" kom med "Sixtens" kusin, se "Go Softs" bild, så vi andra fick ju ge oss ut igen för att kontra detta, långt fram på kvällen lyckades vi, därav det mörka kortet, ja jag ser väl lite gladare ut kanske. Men Birgitta tog den största förmodligen var det "Sixten" denna gång, men "Helmer" finns kvar men var? kanske i Kroksjöm?

Visa bilaga 4041



Jadu Postis nog ser vi lite gladare ut men frågan är "ÄR DET SIXTEN" skit samma det var jätteroligt.:yes: :D Ser fram emot fler sådana !!!!
Ha en bra sommar vi sticker ner i Europa om 1 vecka.
Birgitta & Rune
 
Toppen