• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Naken.

F

F.d. 3727

Guest
Hej. Det som hänt mig är ju egentligen inget att berätta, säkert har många med mig fått uppleva så avklädd man känner sig då den kära plånboken helt plösligt inte går att hitta. Den är bara borta och karusellen med att ringa för att spärra kotokort, anmäla till polisen det som har hänt och att körkortet passade på att följa med. Tur i oturen så hade vi lite reservkapital hemma så vi blev inte helt ställda. I morgon får vi se om någon ärlig människa har lämnat in till polisen. Tänk hur det kan bli och så ställd man blir en sådan här gång. Ha de så bra allihop önskas Olle.

Country

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2025
Sv: Naken.

Ja det är en hemsk känsla man får då man märker att plånboken med alla kontokort är borta
och man måste ringa och spärra alla korten, och då ska man ju leta på nummret till spärrservice, och det hade man ju kanske i plånboken..
sen ringa polisen och hoppas att någon ärlig person har hittat plånboken.. och som tur är brukar det finnas ärliga personer också.

så vi hoppas att den kommer tillbaka med allt kvar i den orört!:yes:

country

F

F.d. 3067

Guest

Hej Olle!

Håller med att när pluskan är borta så blir de ståpäls över hela kroppen
hoppas att du finner den.

Gunnar

F

F.d. 2549

Guest

Olle!
Vilket elände. Har du tur så har du lagt den på ett ovanligt ställe, och plötsligt så ser du den ... Ja visst, där är den. Sådant händer - har hänt. Du hade så gärna fått låna min om det hade hjälpt.
Visst, man skojar inte om sådant, men det blir ju inte bättre om man bara tänker mörka tankar.
Lycka till - vi håller tummarna.
Britt och Claes.

F

F.d. 14038

Guest

Hejsan hoppas att det är som farbror Claes skriver och att du hittar den igen, jag har också gömt undan plånboken så att den var borta i ungefär en vecka. Det var frugan som hittade den på ett ställe som jag inte kan fatta varför jag gömt den på, men jag är spesialist på att fölägga saker på dom mest otroliga ställen. Nu har jag en affärside, varför inte installera en liten Mobil i saker som man inte vill bli av med, då är det bara att ringa upp prylen så talar den om vart den är. Vad tror ni om det? Även så kallade ficktjuvar vore det möjligt att sätta dit då.
Med vänliga hälsningar från mig och gumman.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jag får hoppas du har gjort som jag gjort ett flertal ggr gömt den eller lagt den på ngt dumt ställe hamnat ex under sätet i bilen och där letade jag ett flertal ggr så jag har spärrat mina kort ett flertal ggr men har alltid hittat plånboken hemma. Snurriga jag lär mig aldrig.:rolleyes: Susanne

Senast ändrad:
F

F.d. 3727

Guest

Hej och tack för glada tillrop. Borde ju vara nog med min berättelse om hur jäkligt obekväm tillvaron ter sig vid förlust av plånboken. Tanken slog mig att jag nog vill berätta hur det kan vägas upp och jämnas ut av, kan det vara en slags försyn eller? Ena dagen förlorar man ett materiellt ting, ett par dagar senare får vi veta att vi blivit Farfar o Farmor. Vår "mellersta" son Jonas och hans Lilla Karin fick tidigt i morse en son som skall heta Jakob. Tänk vad alla materiella bekymmer blåser bort när något så fint inträffar. Vi har nu fem barnbarn. Letandet efter plånboken har vi lagt åt sidan nu och inväntar nya kort av alla de sorter man måste ha. I dag är livet juvligt. Ha de bra allihop önskar Inga o Olle.

F

F.d. 6238

Guest

Grattis börjar jag att säga, barnbarn är den största bonus man kan få i livet.
Sedan det där med plånboken, det är ingen rolig läsning och inte heller att behöva uppleva detta i "verkligheten".

Tyvärr, har jag erfarenhet av att både tappa plånbok och att hitta.
Tappade min plånbok en gång i Järnbrott på 60 talet när jag skulle sopa av taket på min bil. Denna gång var det en ärlig person som hittade plånboken och lämnade den till polisen. För min del så slutade det alltså lyckligt denna gång.
Flera år senare hittade jag en plånbok med lite över 5000:- kronor i.
Det fanns Kreditkort, Körkort samt en del "personliga" saker.
Jag lämnade plånboken hos Polisen i Frölunda Torg och trodde att NU HADE JAG GJORT EN GOD GÄRNING.
Skulle jag berätta hela historien så tror jag inte att varken Ni eller jag hade orkat läsa detta eller skriva om saken. Men summan av kar--- blev att jag blev anklagad för att ha stulen plånboken.

Så när jag blir uppringd av Polisen säger jag till honom.
Att om jag i framtiden hittar en plånbok ja då skall jag göra som alla andra gör. Alltså ta pengarna och slänga plånboken.

Skulle naturligtvis inte göra detta, men det var vad ja sa till honom.

Hls Kurt.:confused:

F

F.d. 3727

Guest

Tyvärr Kurt, i bland blir man grymt besviken men som Du skriver: Barnbarn är en extra bonus man får här i livet och det väger upp så mycket. Den tionde December åker vi flyg till Gotland och hälsar den lille välkommen och gratulerar Mor o Far. Ha det bra önskar Inga o jag. mvh. Olle.

Toppen