• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Någon som har erfarenhet av Dethleffs A6971 och Codat i Fritsla...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Någon som har erfarenhet av Dethleffs A6971 och Codat i Fritsla...

Det framgår att det är egna subjektiva upplevelser och inget klubben står bakom.

En viss form av frihet att beskriva sina känslor hur man blivit bemött av husbilsföretagen bör man ha.

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Det finns flera som tidigare lovordat Codat. Så visst handlar det ibland om tillfälligheter.

F

F.d. 2621

Guest

Gunnar, du skriver........ en viss form av frihet bör finnas ........

Det är alltid svårt att dra gränser. Själv anser jag den här typen av icke styrkt negativ kritik, utan att den anklagade ges möjlighet att bemöta de påstådda bristerna, vara tveksam att ha med på Forumet. Världen är ond, och man kan aldrig undvika att någon utnyttjar möjligheten att använda forumet för att svärta ner någon på överdrivet sätt och t o m utan sakliga skäl.

F

F.d. 209

Guest

Du frågade om Dethleffs. Jag kan inte svara på just din modell, men den vi har sedan 2007-08-04 och har kört 1100 mil med fungerar bra. Köpt hos Husvagnspoolen på Hammarö söder om Karlstad. Det är visserligen inte så många mil. Men efter 5 tidigare husbilar så känns den här mera komplett på något sätt utifrån våra behov med vinterkomfortpaket Alde mm. De andra märkena är säkert bra, men för vår del är den här precis det vi vill ha. Man kan skaffa sig exklusiva husbilar, men det är inte det vi varit ute efter. Framförallt uppskattar vi Dethleffs genomtänkta planlösning och har haft, känns det som, turen att få en Renault Master C120 efter att ha haft ett antal Fiat Ducato med irriterande problem, som värme på passargerarsidan, högre bränsleförbrukning.
Nog om detta!
Nu känns det bra!
Aej 432

F

F.d. 2621

Guest

OK då, då vet jag hur det ska vara och får vara. Ändå känns det som den typen av "uthängning" står i viss motsats till den allmänt trevliga och positiva stämningen , som i övrigt ska gälla på forumet. Man lär sig väl så småningom var gränserna går.

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

... hänga ut en namngiven företagare för allmän betygsättning? Ska vi nu i rättvisans namn gå igenom de övriga? .....
Har skrivit till allmänna reklamationsnämnden för att få fakta i målet. De om några gör ju en "allmän betygssättning". Är det så att jag minns rätt i detta fall så har jag all anledning att skriva om detta, allmännare kan det inte bli. Om jag inte minns rätt kommer jag att ta upp detta i tråden och be om ursäkt till CODAT.

F

F.d. 29787

Guest

Vi köpte en ny Dethleffs I5880 2001 av Codat i Fritsla, blev mycket besvikna både på bilen och
Codat, mest på företaget, för vår del aldrig mer Codat och Dethleffs.
Mvh.

F

F.d. 3581

Guest

Codat, i Fritsla är ett av de få företag inom branschen som vägrat att följa ARNs utslag.
ds

ps
tillägg:
tror att det var rätt länge sedan, och mycket har nog hänt sen dess
ds

Senast redigerad av en moderator:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Har nu fått bekräftat från tidningen Husvagn & Camping att de skrivit en artikel om att Codat i Fritsla inte följer ARNs utslag. Så det blir ingen ursäkt.

F

F.d. 2621

Guest

Ja, "drevet går" må man säga. Men alla medaljer har ju två sidor. Det kanske är dags att informera Codat om att det finns en hel del husbilsmänniskor, som känner sig felaktigt behandlade, och så att de, som Gunnar säger ovan är möjligt, kan få en chans att bemöta kritiken.

Jag själv, en av dom som har handlat av Codat och i stort sett är en nöjd kund, börjar bli orolig för att den här typen av "kampanjer" kan ge Dethleffs som husbilsmärke generellt dåligt rykte.

F

F.d. 2774

Guest

Jag kan inte tänka mig att detta skulle ge Dethleff som husbilsfabrikant, dåligt rykte, det är ju inte de som gäller.
Men det kanske skulle kunna få Codat som husbilsförsäljare, att få upp ögonen för hur man bemöter sina kunder.......

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi har varit kunder hos Codat Hubilar i Fritsla i 10 års tid och ALDRIG blivit dåligt bemötta. Denna firma har en fantastisk stab av kunniga och tjänstvilliga medarbetare som verkligen ger allt för kunden. Jag kan inte förstå vad som har hänt med er som inte har fått ett bra bemötande. Det som kalla personkemi kanske inte stämde! Sånt händer ju!

Ang. Arn så hände detta för flera år sedan och ord stod mot ord. Det var inte helt okomplicerat om jag minns rätt.

Nu tycker jag att ni får hitta någon annan att kasta skit på, alla andra kan väl inte vara perfekta.

Ja, jag tycker att vissa har gått för långt och jag ställer upp för min försäljare som alltid har ställt upp för oss till 100%.

F

F.d. 12736

Guest

det hela inträffade 2001, ARN 2002, och om jag inte minns fel, 2003 blev det en uppgörelse mellan kunderna och detta företag. Vi var sammanlagt under 10 st, och det hela hade inget med själva husbilar att göra. I själva uppgörelsen hörde ingick att vi inte gick vidare i massmedia.

Hur som helst, "gamla synder".

Det kan bli svårt för en nybörjare att välja "rätt säljare" om man läser upplevelser via diverse medier. Jag har köpt flera husbilar, och vill inte gå ut lättvindigt, och säga "åk dit..." det kan slå fel.

Kan mycket väl tänka mig att handla hos Codat idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen