F
F.d. 2591
Guest
Sv: När vintern kommer
Vad Gäller batterierna så behövs de ejunderhålls laddas, se bara till att de är fulladdade och ta av plus polen på samtliga batterier, så har det funkat för mig i 2 år. När det är dags att köra ut husbilen på våren, så startar den direkt " Men det är ju en Merca motor, ha ha ha
Stig B.
Julas husbilsöverdrag är förträffligt och sörjer för god ventilation men kanske inte när bilen skall fungera som gäststuga. Det är en del jobb med att ta det av och på. Eventuell snö är lätt att sopa bort med en mjuk borste.
Att husbilar är byggda för att stå ute är en sanning med modifikation, förr eller senare gör temperaturväxlingar med regn och snö att fukt kryper in i konstruktionen. Jag tror heller inte att bilen mår bra att ständigt ha värme på eftersom varm luft innehåller mer fukt som kondenserar mot ett kallt yttre. Det räcker med att sätta på värmen de gånger bilen skall användas, uppvärmningen går på några minuter.
En god ventilation, eventuellt med avfuktare, håller fukten borta och glöm inte att batterierna skall laddas emellanåt.
Vad Gäller batterierna så behövs de ejunderhålls laddas, se bara till att de är fulladdade och ta av plus polen på samtliga batterier, så har det funkat för mig i 2 år. När det är dags att köra ut husbilen på våren, så startar den direkt " Men det är ju en Merca motor, ha ha ha
Stig B.