Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det är väl bra med CO2 utsläpp i luften. Sjunker CO2 halten till 100-200 ppm dör all växtlighet.
ERIKPER
Dock är klimatpåverkan av en helt eldriven bil jämställd med en diesldriven pga tillverkningsprocessen av batterierna! Ett annat stort problem är laddningsstationer! Summa summarum så dröjer det länge innan dieseldrift av typ lastbilar blir effektiv och miljövänlig nog!
Och ersätta med ännu mera Brunkolseldade kraftverk! Jo, jag tackar, jag.
Tittade på saltutvinninng i Bolivias stora saltreservoar, där utvinner man råvaran till bla Teslas litiumbatterier, vilken trevligt arbetsmiljö! Ingen svensk skulle utsätta sig för detta. Men vad f..n, LIFEPO4 skall vissa ha utan att bry sig om hur det tillverkas. Fö har en dieseldriven bil avverkat ca 3 varv runt jorden med samma miljöbelastning som en eldriven bil innan denna bil ens har rullat en endaste meter. Men detta är visst i vårt samhälle inte förenligt med gällande inriktning på miljöpolitik. Jo, förresten de vetenskapsrapporter som peka ut "människorna" som allmänfarliga miljöbovar, är, vem blir förvånat, författade av forskare som får sina anslag av....... javisst, politikerna! Vilket mörker!!
Klaus