• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nöjd husbilsköpare.

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Det skrivs både ros och ris beträffande husbilshandlare i detta forum. Vi får tacka Bengt i Örkelljunga med personal för ett förstklassigt bemötande och affärsuppgörelse då vi bytte bort vår pärla (Adrian) till en Cartagho. Engagemang och intresse för att vi som kund skall vara nöjda genom hela processen. Detta gav ett förtroende för framtida byten.

Hälsningar
Göran Hellman

ejerblom

FD HBK Medlem
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Nöjd husbilsköpare.

Lycka till med din nya husbil önskar Kjell och Elisabeth ( din kusin Från Hjo ISA ).

Diesel Doris

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2025

Har samma erfarenheter. Hade några garantipunkter+stenskott på framrutan på Carthagon, detta fixades medans vi tog två veckors semester på kanarieöarna. Bilen stod på kvickstoppen när vi anlände sent en fredag kväll i slutet på oktober. Värmen på, vattnet fyllt, ny gastub monterad och allt fixat enligt överenskommet, bara att starta resan norrut nästa dag. Det är bra service // Peter

F

F.d. 29787

Guest

Jag ger varken ris eller ros till BiÖ, men jag är mycket besviken på deras försäljningspolicy.

Den 18 okt besökte jag BiÖ med avsikt att byta HB jag hade bokat tid för provkörning av ny Cartago, allt fungerade till största belåtenhet, efter någon timmes genomgång av HB bestämde jag mig för köp, bad om värdering av inbyte och en offert på nya HB. Vi kom överens om offert via mail efter en anspråkstagen tid för denna.

Den 5 nov meddelar försäljningen detta "citat"
Det känns tungt att meddela att tyvärr har vi ingen möjlighet att byta in er Hymer i dagsläget.
Under de senaste åren har vi sålt många nya Cartago vilket har resulterat i att vi har många stora / dyra inbyten i lager. För närvarande måste vi först konsentrera oss på dessa "slut citat".

Med vänliga hälsningar
Försäljningen

Jag har själv tillhört Svenskt Näringsliv, och kan förstå deras situation men:
Min besvikelse kvarstår. Jag får söka vidare.

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023

Hej!
Jag har precis samma erfarenhet av BiÖ. Detta är den första husbilsfirma som det inte har varit några som helst problem med. De är proffs uti fingerspetsarna antiingen det gäller service eller något annat. Trevligt bemötande, alla problem löses så att kunden känner sig nöjd. Mitt nästa byte kommer jag att göra där. Vore trevligt om andra har samma erfarenheter hos någon annan handlare?

EVTOAK

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6271
Medlemskap
2024

Husbilslandet ibäckhammar med Jonas ock Nicklas med dom andr
medarbetarna är hur proffsiga som hellst jag har köpt 2st nya där
är hel nöjd Kanon grabbar
TOMMY

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025

Köpte vår tredje nya Hymer på Hymercenter i Örebro våras efter mycket velande om vilken modell vi ville ha. Några offerter blev det innan vi bestämde oss. Sneglade även på andra märken men det blev en Hymer igen. Trivs bra med den. Det var bra att vi inte förhastade oss. Några småfel har det varit men blivit snabbt åtgärdat och vänligt bemötande vilket är väldigt viktigt. Ha det bra och kör försiktigt. Vi kanske syns på vintervägarna ni som rullar året runt.

Tobben

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2025

Vi har en Carthago I51 köpt av BIÖ och är mycket nöjda fin service både av försäljare och servicekillarna i verkstaden.
Har tidigare haft 2 st Hymer hade kanske haft en tredje men Hymer i Örebro ger vi inte mycket för.

Mirre

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
757
Medlemskap
2025

Svar till han som var missnöjd med meddelandet från BiÖ. Jag skulle tycka det var bra att få ett sådant meddelande än att få ett skambud på min inbytesbil. Skulle de ge skambud så har det inte varit så bra heller.

Senast ändrad:

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025

Hej Bengt-Åke.

Givetvis syns vi, jag behöver även några nya LED-lampor av Dig.

Hälsningar
Göran Hellman

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Vi är också MYCKET nöjda med Jonas, Niklas och övriga på Husbilslandet. Har köpt vår första husbil där, kan mycket väl tänka mej at även nästa kommer därifrån när det så småningom blir dax!!!:spinny:

Toppen