• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nåt hemskt har hänt, ipone kom in i huset

• Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum
D

Deleted member 11118

Guest
Hustrun har köpt en ipone och börjat nedladdning av allt och speciellt allt om ställplatser i Frankrike. Vad blir nästa drag ställplatser i Tyskland, men ingen här har väl någon aning om var sånt finns att ladda ner eller........

Det du Knarrevik, nu är jag fångad i teknikens värld genom hustrun

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nåt hemskt har hänt, ipone kom in i huset

OK, bättre sent än aldrig!

Ställplatsapp för Frankrike: App Store Aires CC

för Tyskland och en del av övriga Europa: App Store - mobil life +

Så har vi dom svenska CampGuide Sweden och Rast & Camp.

Sedan finns en hel del bra navigeringsappar som tex iGO Primo, Sygic och Navigon. Passa på när de har nedsatt pris.

Det ryktas om att Apple släpper en egen gratis navigeringsapp med 3D-kartor som är bättre än Androids Google Navigation inom kort men du har väl inte tid att vänta.

När du sedan skaffar en iPad kan alla appar som du skaffat till iPhone användas utan extra avgift där också.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nåt fantastiskt har hänt, iPhone kom in i huset

Jag glömde en "webbapp" som jag gjort scriptet till själv: Ställplatser för husbil

Med en smart telefon eller platta känner den av var man befinner sig och visar de närmaste ställplatserna.
Fyra (4) databaser genomsöks!

När listan dyker upp klickar man på orten högst upp så visas även ställplatserna på kartan.

Senast ändrad:
F

F.d. 55481

Guest

Hej, har laddat ner campingguiden, bra tips, tack! men när det står aktivera HBK, med lösenord menas väl det lösenordet på HBK? detta fungerar inte för mig, någon lösning på detta?
Tack, Tina

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Och jag lämnade Iphone för att prova Samsung Galaxy S3 och det blev lite annorlunda , jag har givetvis kvar Iphonen .

Senast ändrad:

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Knarrevik, Nokia har gratis kartor och navi...

Alltså Windowsphone,som jag själv har...går mot strömmen lite:D

mvh
KaMa1

D

Deleted member 11118

Guest

Min 6 år gamla mobil har gått i graven idag, fick ett erbjudande på Nokia Lumia 710, jag ringer nästan ingenting så jag hoppade på detta erbjudande, hustrun har ju iphone så jag klarar mej

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Knarrevik, Nokia har gratis kartor och navi...
Alltså Windowsphone,som jag själv har...går mot strömmen lite:D
mvh KaMa1

Friskt vågat och kanske hälften vunnet!

Lumia blev ingen succé men vi får hoppas att Nokia överlever med Microsofts hjälp.

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Ja jag vet, trist,bara att gilla läget, minns slutet på nittio och början av tvåtusentalet ; giganternas kamp Nokia vs Ericsson ,huh ,rena finnkampen ( maaottelu) då:yes:

Nu är Ericsson ett minne blott,(Sony nu) och Nokia på avgrundens rand, men faktiskt, Lumia 800, inte så dum anser jag, mycket lullul, alla "Ifåne" appar finns ej ännu tillgängliga men annars är jag faktiskt nöjd, sedan jag blev nödgad att skaffa ny lur, den gamla (N85) pajade skärmen på på vår Moseldalsresa i påskas:p:
mvh
KaMa1

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har själv ägt mer än ett halvdussin Nokia och har en 5800 och en N810 (tablet) kvar. Det var fina grejer på sin tid och hade den snygga Lumia haft iOS eller Android som OS hade jag nog övervägt ett köp.

heralue

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9682
Medlemskap
2025

Jag fullständigt älskar min iPhone, iPod, iPad och iMac !
Bästa som hänt sedan Ottomotorn !

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Och jag lämnade Iphone för att prova Samsung Galaxy S3 och det blev lite annorlunda , jag har givetvis kvar Iphonen .

Jag har oxå köpt en Galaxy S3 Det verkar vara en bra telefon. Börjar lära mig den så smått.
Kollade även på Iphon 4 men den ligger långt efter anderoid systemet....
Men som tur är så är vi inte lika. (då hade det bara funnits Anderoidtelefoner) :D

JOE

F

F.d. 24320

Guest

Jag använder nu en nokia n8 och är i stort sett nöjd med den. Speciellt nokias navigation tycker jag är fantastisk. Däremot har jag funderat på om jag inte begick ett misstag som inte bytte över till Iphone vid förra bytet då det i allt annat nu verkar vara helt överlägset.
Anledningen var att jag inte orkade lära mig nåt nytt system och att kameran i N8:an är oslagbar. Men nu verkar som sagt fördelarna med iphone börja väga över, missar för mycket nu med min nokia så ångrar mig lite.
mvh Benny

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Kollade även på Iphon 4 men den ligger långt efter anderoid systemet....
Men som tur är så är vi inte lika. (då hade det bara funnits Anderoidtelefoner) :D
JOE

Eftersom Android saknar fllera bra appar för husbilslivet som iGO Primo, Mobil Life + och POIViewer använder jag mest iPhone/iPad.

Toppen