• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nån som vet vilken husbil som har denna planlösning?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
I vintras, när vi letade efter lämplig begagnad husbil, var vi bl.a. inne hos FJ husvagnscenter. Säljaren visade då en av sina bilar, där planlösningen skulle passa vår familj. Tyvärr var priset för den alldeles för högt för vår plånbok, men jag tänkte att jag skulle lägga den på minnet, ifall vi i framtiden byter till en annan.
Tyvärr så kommer jag ju inte ihåg vad det var för en bil, så jag har gjort en skiss på hur jag minns att planlösningen var, så nån här kanske vet vilken modell det är?
Kan inte sluta tänka på denna bil, som var den optimala husbilen (förutom priset...)
Jag tror att det kanske var en 03 eller nyare, men inte nyare än 06. Det jag tyckte om var att det var flera stora garderober, den kändes som enormt stor inuti. Toan o duschen var också stora.
Längden var ca 7 meter tror jag, det var kanske Burstner eller Knaus, men jag kan ha fel.
Den kostade 500 000 minns jag, och då var den ändå sänkt 100 000 kr

Detta har jag skissat ur minnet, men kan ev ha lite fel, det jag är säker på är att det var vinkelkök, två-tre garderober till vänster om ingången, badrummet längst bak till vänster, fransk bädd till höger längst bak.

Nån som känner igen denna planlösning??

MVH Annette

Bilagor

• skanna0001.jpg
    skanna0001.jpg
    101,4 KB · Visningar: 21
J

Jarn

Guest
Sv: Nån som vet vilken husbil som har denna planlösning?

Påminner lite om min Bürstner, men den är delintegrerad, alltså ej alkov.
Se "min husbil"

PS. kommer att sätta in en annons på den ikväll under säljes.

Louise & Anders 53

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
53
Medlemskap
2024

Hej!
Påminner mycket om vår före detta som var till salu på FJ:s. En Frankia 700 alkov. Var det boggi på den Ni såg, var det säkert den.

Mvh
Anders

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hmm, låter som det kan vara den kanske. Vi var där i januari i år, den stod nere i hörnet, om man kommer in i entrén, så gick man till vänster, fortsatte sen frakt fram, där stod den. kommer ej ihåg om det var boggie. Tror ni att det går att få fram nån ritning eller bild med planlösningen? Hur gammal var eran?
Vad jag minns så var det inte så mycket extrautrustning på den.
Kan det vara den bilen? I så fall, har ni några foton?
MVH Annette

Louise & Anders 53

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
53
Medlemskap
2024

Hej!
Bifogar bild utvändigt. Har tyvärr ingen invändig bild men klädseln var blåmönstrad. Vinkelsoffa samt längsgående soffa framför bodelsdörren. Årsmodell -03 Frankia 700 FD.
Köpt hos Forsbergs i Hyssna som säljer bla Frankia. Där borde man ha mer uppgifter och bilder mm på denna modell.
Mvh
Anders

Bilagor

• Norg-05-10.jpg
    Norg-05-10.jpg
    597,3 KB · Visningar: 16
F

F.d. 7269

Guest

Vi har denna planlösning i vår och vi har en Home car PR622 -06 där du har frågetecken har vi en soffa kolla gärna på vår!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tack för alla svar! Vi vet nu vilken det var, det var just den Frankian som Louise o Anders HBK nr 53 hade bytt in hos FJ:s!
Nu fattar jag varför det var så gott om plats i den, och det beror ju på att den var mycket längre än de flesta andra vi tittat på!
Tyvärr är nog priset på den modellen lite avskräckande för oss, men skulle man vinna pengar eller nåt, så är just en sån bil högt på önskelistan! Är det nån som vet om just den planlösningen finns på nyare bilar?
Tänker att om sådär 5 år att man byter bil till en nyare (som då är kanske en 08 eller nåt)

MVH Annette

Toppen