• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nån som kombinerar husbil och vinterhobby?

F

F.d. 20950

Guest
Hej,

Jag arbetar som frilansjournalist och undrar om någon här kombinerar boende i husbil med vinteraktiviteter, exempelvis långfärdsskridskor, utförsåkning eller längdskidåkning. Även helt andra aktiviteter kan vara intressanta, bara husbilen är inblandad. Skulle gärna träffa er för intervju plus fotografering, helst i trakterna kring Östergötland. Under vecka 6 befinner jag mig dock i Sälen tors - sön, så då är även platser längre norrut intressanta. Skicka gärna ett PM om detta låter intressant.

Med vänlig hälsning,
Niclas

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Nån som kombinerar husbil och vinterhobby?

Det måste finnas massor av medlemmar eftersom vinteregenskaper är en ständigt återkommande tråd. Personligen ligger vi i stuga eller hotell vid vinteraktivitet, lycka till med kraftig svarsfredvens.

F

F.d. 20950

Guest

Tack ska du ha Jaktfalken! Hittills har inte mindre än...NOLL svar trillat in så alla kanske inte är sugna på att synas i tidning ;) Men jag väntar tålmodigt, ingen brådska..

F

F.d. 29841

Guest

Hrej
Vi åker till Mora den 23, har säsong plats där Nr: 408.Vet inte när vi åker hem.
Har inget bestämt datum för hemresan."Pendlar" mellan Köping å Mora.
/Vidhem

F

F.d. 1470

Guest

Tack ska du ha Jaktfalken! Hittills har inte mindre än...NOLL svar trillat in så alla kanske inte är sugna på att synas i tidning ;) Men jag väntar tålmodigt, ingen brådska..

Vi verkar uppfylla kriteriet. Kolla länken här samt kommande nummer av Husbil&Husvagn.

Familjen Bengs jagar snö med hjälp av husbilen - Freeride

Kolla även vår kanal på youtube: JAndersB.

Nästa resa nu till helgen till Hemsedal med Weinsberg LEV 4x4 husbilen.

Mvh
ANders

H

Husbilgolf

Guest

Jag åker skridsko och åker på tävling i in och utland med husbilen!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Uppfyller nästan alla kriterierna utom att vi bor inte i Östergötland...
Barnfamilj, kombinerar längd o utförsåkning med husbil. Även andra utomhusaktiviteter som friluftsliv o orientering samt naturfoto...

F

F.d. 20950

Guest

Vad roligt med alla svar, TACK! Kontaktar er alla via PM. Om fler är "på" får ni gärna skicka PM, eller skriva i tråden.

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021

Vi tar ofta husbilen till danser där Lasse Stefanz spelar, året om......

Hälsningar

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Vi ska inte sporta men vinter campa,åker till Jokkmokks marknad 6-8 feb och sedan till is hotellet ,hoppas att inte blir för kallt.

Ingela Bertil Tristan

IngoJa

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
14375
Medlemskap
2021

Hej. Vi åker från Klippan i skåne för att titta på svenska rallyt vecka 6. Vi är i värmland onsdag till söndag. Första gången med husbil men var o tittade 1970/71första gången.
Janne o Ingrid.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Våran sport är nu när vinter är här, Ja det nog mest att komma från hemmet, ,sporta in på en resturange, eller att kunna bara att vara. som hemma utan att göra så mycket. Inga måste allså.
Med vänlig hälsning
Skoogis

P.s
resan är också att vara. ledig semester, att åka

Forsmyr

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
7520
Medlemskap
2025

Vi åker till Alperna varje år för underbar skidåkning med hela familjen.

Toppen