• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nån som kan köpa ut......

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Systemet grejar jag själv numera men jag har ett Biltema problem.

Dom har, eller rättare sagt haft, kromade snobbringar till hjul i sitt Classic sortiment.

Denna artiker har egentlgien utgått men just 16", som jag skall ha" finns kvar i enstaka exemplar i enstaka butiker.

Jag har försökt få dem att skicka mellan varuhusen eller att handla per postorder med det är dom inte intresserade av.

Därför undrar jag om det finns någon HBK:are som bor i närheten och skulle kunna köpa loss en omgång?

Jag skickar givetvis över pengar, tex via banköverföring och skickar även över en färdig betald fraksedel för företagspost så är det bara att lämna in till posten.

De varuhus som är akuella är enl. Biltema centralt följande:

Västervik 7st
Umeå 5st
Luleå 4st
Värnamo 3st
Motala 3st
Kristianstad 3st
Växsjö 2st
Halmstad 1st
Karlstad 1st

Men som det mkt rikigt påpekade kan det vara fel i deras saldo så det är någ störst möjlighet i Västervik, Umeå och Luleå skulle jag tro. Ringa före besök kan vara bra men svårt. Försökte ringa Värmdö utan att komma till någon som svarade. Fick dock svar via mail att den där enda de skulle ha enl centralkontoret inte fanns i verkligheten.

Artikeln i fråga jag söker heter: 334516 och är ett 4 pack med kromade snobbringar för 16" plåtfälgar.

Hoppas på tur att någon av er bor i närheten eller har ärende till nämnda biltema varuhus:)

M.v.h. Pontus Egerö
070-795 26 91

P.s. är det någon som vet något annat ställe att köpa dylik produkt tar jag tacksamt emot tips!:yes:

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Nån som kan köpa ut......

Jag skall till Biltema i Motala om ett par timmar. Ringer Dig från affären.
Lasse

T

Teddi

Guest

ja kan köpa ut pontus,,åker till puttgarden den 7-maj,,va vill du ha??:D:D:D

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Fantastiskt vilken uppslutning:yes:

Och tack Lasse N. som redan en timme efter mitt nödrop stod på Biltema i Motala och köpte ringar.

Teddi! Akta dig för överlass:wink:

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Ja det hade ju varit smart att köpa 2 uppsättningar.:(

Men nu har ju Lasse N redan varit på Biltema.

Får hoppas att de håller god kvalitet inte minst vad gäller sjäva klämmojen mot fälgen så de inte lossar så lätt.:confused:

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Ja vad säger man.

Det man inte har i huvudet, har andra i huvudet (Bengt-Åke), och inte ens behöver jag ha det i benen. Lasse N. skulle till bilprovningen i Motala idag, som tydligen är granne med Biltema, och han är så hjälpsam att han springer in och köper en sats till.

Fantastiskt hjälpsamt måste jag säga, hoppas att jag kan återgällda denna hjälpsamhet nån dag. Kanske inte till Lasse N. vem vet, men kaske någon annna HBK:are?

:spinny:

Med 8 ringar och 4 hjul borde jag klara mig ett tag.

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Nu är även andra satsen inköpt. Sänder allt så snart fraktsedeln anlänt.
Lasse

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Sådär ja nu har man ett knippe kromringar att smycka hjulen med.

IMG_0678.JPG

Skall försöka få till babymoonkapsar också.

IMG_0679.JPG

Finns att köpa i USA till 8 bultade 16" fälgar.

Kapsel på bilden är för mindre 14" Cheva/Pontiac fälgar och passar inte men det kanske går att bygga nån smart adapter.

Sen är ju frågan vilken för fälgarna skall ha? Röd, svart, grå eller samma som bilen?

Återigen stort tack till Lasse N för hjälpen.:spinny:

F

F.d. 14324

Guest

:D Naturligtvis ska de vara svarta!
Krom och svart matchar varandra bra,, fast de heter ju att smaken är som baken,,,:)

Toppen