• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nån som känner till Citroën C5

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Måste allt vara HB-relaterat??
Funderar på att köpa en Citroen - har aldrig haft nån tidigare å de verkar vara sköna att åka i mm. Har hela livet önskat få köra en bil med luftfjädring - ska visst vara underbar komfort - säjs det.
Så vi funderar på en Citroën C5 II 2.0 HDI -06, diesel, kombi, dragkrok, manuell låda å gått ca 18000 mil.
Nåt som man bör se upp med?
Vanliga fel?
Tips mottages tacksamt. :)

Jan Eric Johansson

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
3218
Medlemskap
2025
Sv: Nån som känner till Citroën C5

Här har du en Citroën ägare sen 1970 som började med en padda DS20 kanon skön bil.
Har sedan dess ägt dom mesta av Citroën olika modeller mest kombi men även sedan.
Har för tillfället en C3 och två C5 varav den ena C5 är till salu.
Det är en C5 kombi 2,2 diesel 2007 års modell som har gått 35000 tusen mil.
Motor och växellåda är bara att åk.( stenmarks utsaga ) Den bil som jag kört längst var XM 2,5
Den sålde jag efter 58000 mil dock bara långkörning på alla då jag pendlat till från jobb inom hela Sverige.
Lycka till:spinny:

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Kan bara rekommendera den sidan, grymt duktiga och hjälpsamma aktörer. Var ganska
aktiv där med en C5 2001 för något år sedan, fick mycken bra tips!

Arne Lindh

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2025

Har en C5 från 2010 som inte gått så långt, inte ens 3000 hittills. Förre ägaren åkte inte många mil. Nåväl, jag har aldrig haft en bil som jag varit så nöjd med, fortfarande efter ett och ett halvt år (och jag har hunnit med Daf, Peugeot, VW (K70), Volvo, Audi, Mitsubishi och några till som jag glömt). Åker som en gud och inga problem (peppar, peppar). Och i mitt tycke snyggaste bilen i hela staden, champagnefärgad. Min bror är inne på sin femte C5 som han drar husvagn med. Heltokig, han också. Men är man förnuftig kanske man köper Skoda Octavia. Men vad är livet utan känslor?

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Stort TACK för alla svar och tips.
Å ett speciellt TACK för samtalet från en HBK-medlem. :)
Ska provköra en under denna vecka.

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

En fråga till.
Om en bil enl Transportstyrelsen är:
- Fordonet tillverkat:2005-09
- I trafik första gången i Sverige: 2005-11-14
Kan den då anges som årsmodell/fordonsår 2006????

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

I princip JA. Det beror på när fordonstillverkaren införde årsmodellsförändringarna.
September är inte ovanlig som ändringsmånad, men man kan inte svara generellt på det.

Försök att kolla upp om det var några större skillnader mellan modellår (MY) 05 och 06.
Ett facelift ger ju stora skillnader i prisbilden.

Toppen