• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Några som vill med till SPANIEN?

F

F.d. 10725

Guest
:wideeyed: vi vill åka till Spanien med vår husbil och gärna några husbilar som sällskap!
Någon som är intresserade att åka med ett glatt par i mogen ålder!
Hälsningar Barbro och Yngve Från Söderhamn

F

F.d. 9153

Guest
Sv: Några som vill med till SPANIEN?

Ja vi tar gärna följe på vägen.
Vi åker nästa vecka 17/11, tar det lite lugnt neråt ,(genom tysktand snabbt)!
Skulle vara kul att träffas på vägen ner!:D
Ubbe / Anne-Grethe

Ingrid & PG

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
653
Medlemskap
2025

Hej!
Vi reser från Lindesberg 21/11. Den andra natten stannar vi vid bron vid Färö Danmark. Natt 3 vid Goslar eller Uslar, sedan går rutten genom Tyskland till Viersen där vi skall inhandla flaska för LPG gas. Det ligger öster om Köln. Ett stopp gör vi vid Charmes i Frankrike där det är en bra plats vid Mozelleflodan. Före det passerar vi genom Moseldalen där vi eventuellt stannar vid någon ställplats.

Ingrid och PG

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Såg att ni "Ingrid & PG" skulle köpa en gasflaska hos Wynen Gas, köpte en för några år sedan och det var en bra investering. Köpte även 2 adaptrar till påfyllningen vilket enligt dom skall täcka hela europa. Nu har jag aldrig behövt fylla utomlands utan har bara fyllt den hemma, är därför väldigt intresserad av att höra hur det fungerar för er om ni behöver fylla i ex vis spanien. Berätta gärna såsmåningom, hälsar Sören Bjärving

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Pania, Nederland og Norge bruker en bajonettkobling. Frankrike har sin egen skålformede, Italia har en liten kobling. Selv har jeg Wynen sine flasker med orginal tysk kobling og overgang for norsk og fransk. Andre har oppgitt at i Spania er bajonetten lengre enn for Norge og Nederland, så jeg har og en slik som jeg ikke har fått testet ennå. Trengte ikke å etterfylle i min Flair på 4 mnd i Spania, men vi stod da på campingplass mesteparten av tiden.

Det er ikke mange steder en kan fylle autogas i spania.

Toppen