• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Några bilder från Hemsedal, Norge

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Har varit iväg på en skidresa med jobbarpolare till Hemsedal, Norge.
Förutom alpin åkning blev det ett rejält längdpass med lite puls en av eftermiddagarna! Allt stämde, rätt glid, rätt fäste och perfekta spår, inte ofta man kan staka i motlut!
Backarna är riktigt trevliga i Hemsedal, långa och breda. Vädret var också perfekt, inte så kallt, -29 i dalen och -8 på toppen, ingen vind.

Passade på att ta med kameran och 70-200 telet i ryggan sista liften upp till Tinden (1444 möh), där fick jag vänta i ca trekvart tills det blev lite intressant fotoljus. Sen vart det fint i en halvtimma innan det blev för mörkt. Tyvärr var jag tvungen att prioritera bort stativet i packningen, saknade det där uppe på toppen...:yes:
Snubben i liftbåset stängde o låste och åkte ner med skotern strax efter liften stannat, sen infann sig den behagliga känslan av att vara ensam uppe på fjället! Ordningen var återställd för ett tag!:D

Hade sedan en läcker tur ner från toppen till dalen med backen totalt folktom, skulle dock behövt pannlampan sista biten, får tänka på det tills en annan gång!

Det blev några actionbilder också, mina jobbarkompisar är grymma i backen! Fast en snygg vurpa fick jag med också...:D

Nackdelen med att resa bort är dock att man alltid missar nåt...min flygarkompis ringde igår förmiddag och frågade om jag ville hänga med och åka isjakt på Kungsbackafjorden...det var surt att jag missade det...

P2120021.jpg

_DSC6446.jpg

_DSC6449.jpg

_DSC6450.jpg

_DSC6462.jpg

_DSC6464.jpg

_DSC6466.jpg

_DSC6469.jpg

_DSC6471.jpg

_DSC6473.jpg

_DSC6477.jpg

_DSC6484.jpg

_DSC6485.jpg

_DSC6490.jpg

_DSC6493.jpg

_DSC6539.jpg

_DSC6563.jpg

_DSC6584.jpg

_DSC6575.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Några bilder från Hemsedal, Norge

Härliga Hemsedal, det var där som vi rumlade runt, i och utanför backarna på 70- och 80tal. Det var på släpliftarnas tid långt före sittliftar och gondoler. Då kunde ett klippkort för 100 kr räcka i två dagar om man höll sig undan kontrollanten så gott det gick. Han hade en håltång liknande tågkonduktörens. Härliga tider!

Toppen