• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Något om Vulcano Falköping

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025
Har en sk UnicaBox tillvekad i Falköping. Hittar inget om denna fabrik
DSC_0010.jpg
DSC_0011.jpg
Klicka så vänder bilden? Varför?
/Arne B

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025
Sv: Något om Vulcano Falköping

Jag är nästan säker på att Husvagn & Camping hade en artikel om denna fabrik för några år sedan. Men exakt när, det vete Gudarna!

Staffan

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag kan låna bilden av dej och ställa frågan på vår lokala Facebook grupp Falköping från förr.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Som en annan skrev :

Roligt att se min älskade farfar Oskar W. Aristo är också en del av min barndomshistoria. Farfar och farmor bodde vägg i vägg med Aristo, på Repslagargatan, i ett hus som idag tyvärr är rivet. Jag följde ofta med farfar dit då han som pensionär fortsatte jobba där som städare på kvällar och helger. Han hade en egen ingång från sin trädgård, direkt in på fabriksområdet. Jag smög runt och förundrades över de stora maskinerna och smög, naturligtvis olovandes upp i till de i början av 70 talet tomma lokalerna där de tidigare tillverkade ovan nämnda boxar (vilka jag har några kvar hemma fortarande, tyvärr inte den stora röda fina hattasken) På den tiden återbrukades det mesta och vi barn fick överblivna eller feltryckta kak kartonger att rita på hemma. Jag minns faktiskt omställningen till pizza kartonger...när det inte längre enbart låg tårtkartonger i maskinerna. Härligt med denna sida:) (Facebook)

Toppen