• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Någon tagit C1?

F

F.d. 29989

Guest
Jag planerar att ta C1 kort i höst. Hörde av körskolan (i Täby) att det bara skrivits ett (1st) C1 teoriprov för C1 hos TS?? Är det möjligt att detta körkortsalternativ inte har intresserat fler. Är det någon här på forumet som har idéer om att ta C1 körkort?
Och om någon som vet teoriomfattningen för svenska C1? På körskolan/STR har man rätt dålig koll. "Man ska läsa C-teori minus vikt/last-delen" är svaret hittills.

F

F.d. 29989

Guest
Sv: Någon tagit C1?

Fredrik. Jag har kontaktat Tibble Trafikskola och ägaren Peter. Tibble har precis fått sin lätta lastbil med färdskrivare. Färdskrivare är tydligen ett krav men på annan plats på forumet finns kommentar att f-skrivare inte ska behövas för C1?? samt att lastsäkringsfrågor är med på provet tvärtemot vad Tibble svarar?

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026

Fredrik. Jag har kontaktat Tibble Trafikskola och ägaren Peter. Tibble har precis fått sin lätta lastbil med färdskrivare. Färdskrivare är tydligen ett krav men på annan plats på forumet finns kommentar att f-skrivare inte ska behövas för C1?? samt att lastsäkringsfrågor är med på provet tvärtemot vad Tibble svarar?

Ja, man blir inte helt klok på vad som gäller... :twitcy:
Har precis skrivit till Transportstyrelsen för att få det klargjort (om dom nu vet...)
Är ju inte speciellt intresserad utav att lägga pengar och tid på att lära mig saker som det inte är krav på (även om det kanske kan vara nyttigt).

Men övriga här på forumet får gärna komplettera med sina erfarenheter. Speciellt ni som har tagit C1 (Grattis!) eller håller på och pluggar just nu.

Mvh // Fredrik

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Ja, man blir inte helt klok på vad som gäller... :twitcy:
Har precis skrivit till Transportstyrelsen för att få det klargjort (om dom nu vet...)
Är ju inte speciellt intresserad utav att lägga pengar och tid på att lära mig saker som det inte är krav på (även om det kanske kan vara nyttigt).

Men övriga här på forumet får gärna komplettera med sina erfarenheter. Speciellt ni som har tagit C1 (Grattis!) eller håller på och pluggar just nu.

Mvh // Fredrik

Philip ringde mig precis du är välkommen att ringa mig, se länken http://www.husbilsklubben.se/forums/t68551/

Toppen