• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Någon som vet..

F

F.d. 52938

Guest
Hej på er!:confused::confused:

Någon som vet något om vem och var man tillverkar Homecar Husbilar?
Kvalitet osv,

Mvh Frank59:rolleyes::rolleyes:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Någon som vet..

I følge Home-Car så er den produsert i Belgia av en fabrikk i Tirus gruppen som også representerte Cabby i BeNeLux. Vet ikke status i dag, i november gikk Tirus i konkursforhandlinger.

Senast ändrad:

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej..

Tillverkas fortf i Belgien..numera är det en ny ägare..till koncernen där cabby också ingår.

Har själva en 2007 Home Car som vi är mkt nöjda med...kanonbil..fungerar kanonbra vi är vekligen helnöjda!!

Mvh stefan

Senast ändrad:

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Hej , det lutar åt att vår nästa bil blir en "Homecar" vi funderar på att byta upp oss! Men än så länge är det bara en önskedröm:wub:Dom verkar ha det som vi skulle vilja ha i nästa bil:wub:Mvh

Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2027
Medlemskap
2026

Hejsan! Köpte min Home-Car PR622 förra året. Har en så länge bara kört 500 mil men jag är mycket nöjd. Tycker att jag har fått en bra bil med mycket utrustning för en rimlig kostnad. Skall åka till Lofoten i mitten på juli så då kommer eldprovet för bilen (och oss).
Lycka till!

Toppen