• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Någon som kör Mac Louis Nevis.

Anita & Jan

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
3574
Medlemskap
2025
Hej funderar på att byta bilen mot en helintegrerad typ Mac louis nevis eller Itineo MB 740. Är det nån som har erfarenhet av dom.
MVH Jan:msn_laugh:

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025
Sv: Någon som kör Mac Louis Nevis.

Gokväll
Nevis har "bara" varit i Sverige sedan förra året. Ingen aning hur mång som har sålts. Någon eller annan finns i McLouisklubben. Det jag vet är att fler har sålts sedan Elmia 2011 och att Nevis är samma sak som Elnagh(modell kommer jag ej ihåg). Sätts samman på samma fabrik och är i princip samma bil. Extriört och små saker inne i bilen skilljer. Det som skiljer mest är priset. Kolla och du ser att McLouisen vinner med "hästlängder"
Svenska Mclouisklubben var under sommaren 2011 på besök på fabriken och fick där se linan med tillverkning av just Nevisen.

Hoppas att du väljer Nevis och i så fall välkommen till klubben

ha de..........:msn_laugh:

Tompera

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
3014
Medlemskap
2026

Vi har en Nevis som vi är nöjda med. Man får mycket för pengarna.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Jaktfalken. Fräckt namn på en skådare. Ursäkta mig, börjar bli lite gammal och glömsk. När jag läser din profil kommer jag inte ihåg om vi träffats i något sammanhang. Har ni varit med på någon McLouisträff eller annat?

ha de.............:msn_embarrassed:

Olsson ABBA

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
2354
Medlemskap
2021

Vi är nu inne på vår andra Maclouis
och är helnöjda med
Autohallen & des filialer
Samt Maclouis klubben som är som
en enda stor familj
Jag innstämer med texten här ovan
önskar er välkommna

F

F.d. 53012

Guest

Tyvärr är nog inte intresset så att vi ligger på ställplatser och umgås så som dom flesta här gör. Vi ligger mest i naturreservat och gillar den friheten utan grannar på armlängs avstånd. Har ägt husbil sedan 90 talets då jag kom kontalkt med husbilar när jag finansierade en kund som 1988 ville köpa in 6st Weinsberg för uthyrning med såväl alkov och Alko chassi och integrerade och fick därmed upp ögonen för den möjlighet husbilslivet gav och jag kunde ta med mig familjen till dom fågelskådarplatser som jag åkte till utan att lämna dom i en stuga och vara borta större delen av dagen. Gick ut vid gryning och återvände till bilen runt klockan 8-9 och kunde ta frukost ihop och se sig om i den omgivning vi stod i. På den tiden var det inga problem med tillstånda att ställa sig där det gick bra med beaktan av sunt förnuft, men det har blivit mycket sämre dom senast 10 åren med den ökade anhopning av nya ägare som inte är lika noga med hänsyn till sina medmänniskor. Vår profil ett stort intresse för MC och skidåkning men föredrar stuga mot trång bil vid denna årstid. Bra forum för dom problem som man kan råka ut för men inte ännu drabbats av. Har blivit varnad av fd medlemmar att inte ge mig in i diskussitioner i forum där man lätt kan bli utsatt av starka grupperingar. Varför vi kör Mc Louis är främst att vi ansåg att man fick mycket bil för pengarna och grymt snygg alkov som vi var intresserade av att äga och har inte det problemet att vi har problem att klättra lite pga av stelhet ännu. Visst är det intressant att träffa märkesbröder och det har funnit tankar att kontakta klubben eftersom dom har valt samma märke och man får därmed mer gemenskap av det än andra märkestrogna som främst håller på sitt och det märks på många trådar där det lyser igenom och det blir genast helt ointressant att följa fortsättningen. Du ser oss lätt för Tandy alkov finns det inte många av i Sverige, tänkte inte förnya medlemskapet till 2012 för jag tyckte att jag hade läst alla trådar så många gånger och kunde det som stod där redan. Men vi brinner för husbil fortfarande tills politikerna skattar det till döds och planerar en Norge eller Schweizresa till sommaren plus ett antal skådarhelger till Öland Skåne. Ha det bra. PS 650 som du har är en bra planering med förnuftig toalett. Som sagt är husbilsnörd och kan dom flesta modeller eftersom jag har en hel bunt med husbilskataloger som jag inte kan sluta att titta i trots att vi är nöjda ägare till en 636G

Senast redigerad av en moderator:

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll jaktfalken.
Trevligt att läsa vad du skriver. Håller helt med dig om de trådar som helt spårar ut. Tyvärr förekommer det allt för ofta(inte sällan samma personer). Så har vi INTE det i McLouisklubben. Där är det tyvärr så att våra medlemmar skriver allt för sällan. Förhoppningsvis blir det bättre med tiden.
Kanske ses vi på någon fågellokal under året. Öland blir det troligtvis/förhoppningsvis någon gång under våren. Kanske ses vi då.
Lägger in en liten artikel i vår "byalagstidning"för två år sedan. Denna nyårsafton var en krönikör(Dan Sjögren) från GöteborgsPosten med och skrev ihop en längre krönika. Den har jag ej sparat på rätt ställe så den finns hos kamraterna.

Välkommen till märkesklubben, när du/ni väl bestämmer er.

ha de................:dog:

Bilagor

• fågelrundan på bygda 090519.doc
    26,5 KB · Visningar: 23
F

F.d. 53012

Guest

Tackar det värmde och inga aggresiva påhopp men så är det väl med märkesbröder emellan. Själv åker jag till Loftahammars yttre skärgård om två veckor för utföra Örnräkning för 20 onde året. Eftersom utfodringen slutade för 2 år sedan men tillgången på besiktigat kött är god så kör vi ett år i taget. Högst antal runt åteln är 37 st och ytterligare 15 i talltopparna runt är en fantastisk upplevelse och en närgräns som bäst 3 meter. Har bra videofilmer från många år men det vi är det för och främst är färgmärknings räkning, för att genom det se varifrån landet dom kommer och vilka bo dom är födda i. Kan nämna att aldrig örn från Norrland men mycket från närområdet och Finland och Åland. Mest Havsörn och ett fåtal kungsörn och Duvhök och lite vråk. Det som slår mig är havsörnen som är så pass beskedlig mot närgångna kråkfäglar mot kungsörnen som nyper dom i nacken direkt om dom blir för närgångna vilket dom visar med sin frånvaro på ett säkerhetsavstånd på flera meter. Den taktiken kanske polisen skulle använda i Malmö och inte godta det som händer där....

STBEREVA

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
5481
Medlemskap
2025

Hej.Jag har köpt en nevis 872 ,kommer i mars förhoppningsvis.Detta är min
5-Mcl-louis,och är jättenöjda med dessa fordon.varför skall man betala hundra till
Tvåhundra tusen extra för andra vagnar som inte är ett dugg bättre.Detta skall sägas
att en jättebra service som autohallen har borde andra husbilsförsäljare ta ta efter.
Här blir man behanlad som en kund .servicen är 110%.
M V H
Stig och Eva

T

tommy.agneta

Guest

Vi köpte vår tredje Mc Louis Juli 2012 en Mc 4 75 alla tre har varit till belåtenhet och har fungerat bra, trevlig personal hos Autohallen och bra bemötande!

F

F.d. 25477

Guest

Har oxå varit o tittat i helgen på Mc Louis mycket trevligt bemötande på autohallen
Prov körde oxå gillade komforten

Nevisen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025

Kom hem för 1 vecka sedan, Nevisen har varit i Kroatien i några veckor. Jag är sjukt nöjd med den (876G), vi har mellanmotorn, 150 hk, den drog villigt i uppförsbackar och uppförde sig exemplariskt på vägarna. På de bättre motorvägarna var det farthållare på med 120 på mätaren, en behaglig fart utan vinglande.
Bodelen var också exemplariskt bra, det enda småfelet vi hade med den var att bodelsdörren kärvade några gånger vid upplåsning, fick trixa lite för att låsa upp, men om det var det enda fabriksfelet så ska jag inte klaga... :wink:
Hade nästan "förväntat" mig fler småfel på en "budgethusbil".
Kom på och av färjor utan att ta i med baken tros det långa överhänget, dock körde jag av och på extremt långsamt.

Tycker att Nevis är maxstorlek i mitt tycke (7,4 m) hade den varit längre eller högre hade jag nog inte haft de valmöjligheterna jag hade gällande platser i skugga under träd på campingar i Kroatien.

stiginger

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
4557
Medlemskap
2025

Vi fick vår Nevis 872 levererad i april och är supernöjda. :)
Lycka till med ditt val !

Inger o Stig

F

F.d. 53061

Guest

Vi är nu inne på vår andra Maclouis
och är helnöjda med
Autohallen & des filialer
Samt Maclouis klubben som är som
en enda stor familj
Jag innstämer med texten här ovan
önskar er välkommna

Abba våra andra Mc Louis blev inte heller helt fel 150hk plus automat sitter gött.
Sen är ju autohallen kanon att ha å göra med.
Markko.:D

Toppen