• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Någon som känner till?

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Hej
Har äntligen bestämt mej för att komplettera HB'n med solpaneler. Jag har hittat ett komplett paket (200W) en annons på Blocket för 3000:- 200W solceller komplett paket | Stockholm. Denna annons är inlagd av ett företag som heter EkoNordica []Solpaneler och tillbehör - EkoNordica | Grön Teknik.

Av hemsidan att döma ser det väldigt seriöst ut & priset 3000:- verkar vara ett bra pris.

Frågan är om någon känner till företaget EkoNordica & om 3000:- är ett bra pris.

Bennie

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Sv: Någon som känner till?

Jag hade i alla fall inte beställt därifrån..
Jag hade hellre lagt några kronor till på en annan fysisk butik eller åtminstone vänta tills någon annan lämnar ett okej.. Törs inte ens tänka tanken på hur en reklamation fungerar..

Googlade jag det på alla bolag så får jag inte fram någonting och tittar jag på företagsadressen vilka som befinner sig där så hamnar man i ett hyreshus med bara ungdomar..

Att man gör en hemsida som påstår någonting är inte samma sak som att det är okej..

Jag kan absolut ha fel, men min magkänsla säger nej..

Hoppas någon annan kan luska vidare och hjälpa dig..
Med vänlig hälsning/Chippen som redan blivit lurad av bedragare på nätet..

F

F.d. 55717

Guest

Jag köpte mina solpaneler av en kille på Blocket med signaturen JAS. Gjorde Blocketbetalning och allt verkade okey, men saker och ting drog ut på tiden minst sagt. Efter några turer i telefon så berättade han att han hade med denna sida att göra och hade precis byggt upp den. Betalningen gjorde jag i januari och jag väntar fortfarande på kabelgenomförningen. Vid sista samtalet upprepade han sitt mantra att grejerna skickades förra veckan och det måste vara fel på min postgång. Konstigt sa jag räkningarna lyckas alltid postmästaren leverera?
Som ni förstår så köpte jag genomförningen på ett annat ställe och den var inte speciellt dyr, men man retar sig på attityden. Så nej jag kan inte rekommendera någon att handla där, och som sagt se upp signaturen JAS på Blocket.
Hoppas mitt inlägg hjälper någon.
Trevlig kväll!
Stefan.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

I kväll har bluffaren bytt till en tysk adress, kanske blev påkommen...
Kaserngatan 12 i Norrtälje gäller inte längre..

Han påstår att han heter Alexander Lindell vilket givetvis också är en bluff..

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Nu vet jag vad han heter och vart han bor..

Känns taskigt att hänga ut honom offentligt då han har fru och barn på samma adress..

Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Adressen i Tyskland ser inte ut som ett lager precis, då kan det handla om direktleveranser från Kina (alltså mellanhandshandel med lååånga väntetider i bästa fall):

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    192,8 KB · Visningar: 7

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Varför inte?lite grus i maskineriet skadar inte........
Kolla noga innan ni köper något på blocket etc...

Räcker med att inte handla av honom..

Googlar man ordentligt och använder lite fantasi listar man ut både fullständigt namn, ålder och adress..

Han bor fortfarande kvar i Sverige...

F

F.d. 55717

Guest

Håller med Chippen, kan aldrig komma ut något bra av att hänga ut någon på nätet. Bättre att välja en annan leverantör.

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Misstänker att det är samma kille i Haninge som jag köpte min solpanel av.
Hade kontakter i Asien och köpte hem och sålde då som privatperson.
Hämtade grejorna i hans hem.

Förstod senare att de inte var vare sig den första eller sista solpanelen han sålde. Mycket annonser på Blocket men under olika namn.

Nu behöver det ju inte vara fel på produkterna för det, kan ju bl.a. vara så att han ville undvika skattemyndigheternas intresse?

Då jag inte har byggt färdigt min bil har jag inte heller provat panel eller regulator så jag kan inte uttala mig om den tekniska kvalitén.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Räcker med att inte handla av honom..

Googlar man ordentligt och använder lite fantasi listar man ut både fullständigt namn, ålder och adress..

Han bor fortfarande kvar i Sverige...

Man kan också lätt konstatera att han för flera år sedan startade ett konsultföretag med nuvarande adress i Tallin - trots att han själv (med fru och dotter) bor i en villa Haninge.

Enligt AllaBolag.se och Ratsit.se har personen ifråga inte några bolagsengagemang.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Då var det dags att krypa till korset!:oops: När jag startade denna länk så hade jag redan köpt & betalat varorna i annonsen varefter jag började tvivla för det var så billigt att han måste sälja med förlust. Alla avrådanden att handla utav honom gjorde mig säker på att här skulle det bli krångel. Och krångel blev det. Under hela tiden har han förhalat leverans med anledningar som att han varit i Kina, Tyskland, Finland (på en mosters begravning), telefonen varit trasig. varit på Forsmarks kärnkraftverk (& där fick man inte ha mobiltelefon) mm. Till slut fick jag ett fraktsedelnummer till UPS. Den frakten gick till honom i Haninge (skyllde på att lagret gjort fel) men han skulle skicka på Bussgods & jag fick ett nytt nummer.
Detta var mer än en vecka sedan & denna frakt existerar inte. Några varor lär jag inte få från honom. Några solcellspaket efter avslutade projekt & som "blivit över" eller som endast testats på firman eller som i sista annonsen "Inköpta för planerad monteringsverksamhet våren 2014 men som han inte kommer ha möjlighet genomföra pga flytt" har han aldrig haft.
Tråkigt & nedslående kanske ni tycker, men inte. Nu till det fina i kråksången:D:D. Jag betalade med Blocket's Direktbetalning vilket innebär att han måste leverera så att köparen har varorna inom 10 dagar (240 timmar). Om så inte sker kan köparen bedrägerianmäla till Blocket varvid köparen får sina pengar tillbaka. Så gjorde jag & fick tillbaka mina pengar inom 24 timmar. I denna process ingår att den bedragna köparen skall polisanmäla & det har jag gjort. Jag har kartlagt honom fullständigt & har alla adresser & uppgifter som jag naturligtvis överlämnade med polisanmälan.
Med hänsyn till hans fru & tonåriga dotter vill jag inte lämna ut allt vad jag vet men så mycket kan jag säga att han bor i Haninge & i annonserna kallar sig JAS. Alexander, Jonas, Alex & nu sist SURPLUS.
Jag vill återigen tacka Chippen & Co för era avrådanden & varnande ord vilka gjorde att jag snabbt insåg att det var något "lurt" med det hela. Solcellsdrömmen har inte gått upp i rök utan är högst aktuell med varor från PreVent & via ebay. Det blev t.o.m billigare.

Bennie:)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det kan ju även vara så att får han det riktigt hett om öronen så kanske han lägger av med tanke på att han har fru och barn.
Det kan ju bli så att han blåser fel personer och det kanske inte blir så kul då.

Är det surplus så är han ju igång : Militärkläder och militärt överskott! - Surplus.se
Och även de numret är hemligt/oregistrerat.

Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Inte den SURPLUS. Han harde signaturen surplus på blocket. Jag har för övrigt anmält även den annonsen för bedrägeriförsökt idag. En sådan person skall med rätta inte ha det så lätt här i livet, det förtjänar han definitivt inte. Annonsen borttagen, det gick fort.
Det är inte utan att man känner lite skadeglädje.:D HAN FÅR VAD HAN FÖRTJÄNAR.

Bennie

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Active Life Equipment är mig veterligen ett välskött företag nere i Västergötland med både nytt och begagnat. Bl.a. från försvaret tex kläder och fordon. Lite som överskottsbolaget en gång i tiden (inge som ÖoB som jag tycker är ungefär lika oseriösa som Haningemannen
ev. är. som sagt jag har ännu inget otalt med honom personligen annat än att han nog slirade lite med sanningen) Tror knappast detta företag kan blandas ihop med Solcellsmannen i Haninge????

Toppen