• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Någon som har Ixeo 664 IT

Mattssons

FD HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
10069
Medlemskap
2021
som kan säga vad ni tycker om den?
Vi har tittat på husbil i några år nu och tycker Ixeon verkar passlig för två personer..
Har lite funderingar om sängen blir för smal, hur upplever ni den?
Tacksam för era åsikter om bilen! :bock:

F

F.d. 55312

Guest
Sv: Någon som har Ixeo 664 IT

Hej.
Vi ha en Ixeo IT 664 - 2010.
Så länge du inte ängnar dig åt regelbunden vintercamping så är bilen perfekt för två personer.
Vadå sängen för trång det finns ju en nedfällbar säng också:D.

Allvarligt talat så har vi inga problem med dubbelsängen.

Det enda som är tveksamt är fönstret på bakväggen vid sängen (det blir svårt att få mörkt när man sover).

Bilen har gott om utrymme för två och skulle man få besök så är det väldigt bra med den nerfällbara sängen

Vi är jättenöjda med vår bil.

Hälsar
Tommy 2227.

F

F.d. 52945

Guest

Hej!
Vi är helnöjda med vår bil (samma som Tommys) inga problem alls, och vi kör året om, förra året så bodde vi av speciella skäl i den i 7,5 månader och det var den värsta vintern i mannaminne i Skånes moderna historia, så vintern är inga problem med den, jag har i.o.f låtit montera in en Webastovärmare (kylvattenbaserad)!
Dessutom är det nog en av de "snyggaste" h-bilarna på marknaden:msn_wink:
Mvh
Pilot

Mattssons

FD HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
10069
Medlemskap
2021

Vad roligt att höra att ni är nöjda med Ixeon! :msn_laugh:

Vi tyckte garaget kanske var i minsta laget, men nog får man väl bra rum med stolar och bord och Webergrillen? (Inte den största modellen..)

Håller med om att det är en snygg husbil, Pilot!

F

F.d. 52945

Guest

Jo, det är inget stort garage det är sant men bord, stolar, grill, elverk och lite annat fär bra plats med lite planering.
Jag har bl.a köpt "rullbackar" från Biltema som är lätta att ta ut och in vid behov!

Sängen räcker för mig och hustrun, vi är inte så långa men ganska "breda" och som Tommy sade "drop down" sängen är jättebra om man skulle tycka att man behöver mer plats någon gång, vår vuxne son och hans fästmö har följt med på kortare resa och nattat över där utan några problem med varken utrymme eller sömn, överslafen är faktiskt lite större än den ordinarie sängen...:msn_wink:

Det är bara att fråga på om det är något annat du undrar över!

Mvh
Pilot

Toppen