• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Någon som har erfarenhet av Elcykel Gaze-Bike?

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Någon som har erfarenhet av Elcykel Gaze-Bike?

Hej Åke!

Ordinarie pris 9.999 sek, och som medlem i Caravan Club betalar man 7.500 sek, och det tycker jag verkar vara ett vettigt pris.

Frakt tillkommer om man inte hämtar den i Göteborg.

Men det jag lurar på är om den vinglig/vek, en del minicyklar har ju en tendens att vara det.

//Tommy

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Senast ändrad:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Svania har köpt 2 st från Ketonic.
Jag provcyklade den i höstas. Verkade stabil och gick jättebra.

Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Köpte själv en fullstor elcykel (Giant twist) för ett par år sedan och den har varit till stor glädje. En fördel med min cykel är att den har dubbla Li-jon batterier, med en omkopplare för hö eller vä batteri på styrstången. Batterierna monterade baktill på var sin sida om pakethållaren.

Det går ju för all del cykla utan motorhjälp när batteriet blir urladdat, men det blir svettigt, rejält tungtrampad utan motorhjälp. Och batterikapaciteten räknat i km landsväg är långt ifrån vad som utlovas i reklamen och så brukar det visst vara med alla fabrikat av elcyklar. Men med båda batterierna fulladdade så törs man ge sig iväg på en tur på upp mot 40 km. Är man osäker så får man snåla med strömmen; tre olika lägen eltillskottsenergi att välja på. Detta är hybriddrift; kombination av muskel- och eldrift!

Den hopfällbara lilla cykeln ser mycket intressant ut. Ser fram mot uppföljande rapporter om det blir affär.

aake

Svania

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Svanesund
HBK-Nr
15
Medlemskap
2025

Hej Tommy :) Den Cykeln går i Sverige som motorfordon tror jag ? Den har gashandtag mm ? Vi är mycket nöjda med våra Elcyklar :yes::wub:
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av den här cykeln?

El-cykel | Hemsidans Titel

Som medlem i CC verkar ju priset intressant.

//Tommy

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har 2 stk av Ketonic sine hopfällbare. Testet både disse og de større ved besøk hos Ketonic sist høst, stabiliteteten på disse med 20 tommers hjul er meget bra. Kreftene i den 250W motoren gjør motbakkene til en lek.

Prisen vi har som medlemmer i HBK er meget bra, spesiellt når en sammenligner med hva et ombyggingskit for vanlige sykler koster :cool:

Det som er ekstra bra er den lave vekten på selve syklen (uten batteri).

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Knut
Jag brukar inte ha problem med norska och absolut aldrig med trönderdialekt som nästan är som mitt jämtländska modersmål. Men blir förvirrad av "Ketonic sine hopfällbare", möjligen beroende på att "sine" på mitt fackspråk betyder "utan" eller "icke" (ex."migrän sine huvudvärk"). Det är ändå den mindre, hopfällbara cykeln du avser, heller hur?
Låter hoppfullt att cykeln kanske är lättrampad även utan batterier när den inte är så tung.
aake

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

aake, det blir et ord til som jeg må holde meg vekk fra.
Meningen er de "hopfällbare cyclane i Ketonic produktutvalg".

Jeg har trampet endel rundt med min også uten batteripakken - det ble som en normal 7-veksels tilsvarende. Grunnet de små hjulene så blir utvekslingen litt lavere hele veien enn for en med større hjul - lett trampet, men ikke en racer - som gubben på setet :D

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Knut, det låter bra. Min Giant är plågsamt trög utan batteridrift.
aake

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

aake, det blir et ord til som jeg må holde meg vekk fra.
Meningen er de "hopfällbare cyclane i Ketonic produktutvalg".

Du behöver inte hålla dig borta från "sine". Vi har samma ord på svenska med ett a på slutet.

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Jag har köpt en Gaze Bike av deras minimodell Gaze-Bike Flexline Mini | El-cyklar i Göteborg - Gaze-Bike. Tyvärr medföljer ingen instruktion utan bara en instruktion till den större modellen. Jättedåligt och jag har kämpat med dem för att få hjälp men det verkar svårt. Jag förstår inte hur jag ska fälla ihop den. Styret funkar inte att fälla ner sen jag vikt den på mitten. Jag har även problem med att pumpa den. Finns det någon handpump som funkar på de små hjulen?
Hoppas någon här kan hjälpa mig när Gaze Bike inte kan/vill!

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Ser ut att fällas ihop som de Dahon vi hade tidigare.
Ta bort sadel och vik trampor, fäll ner styret och vik ihop cykel.

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2025

Vi köpte varsin Yosemite Low step från Biltema pris 8,500kr och den är väldigt bra 36 volt 7 vxl och broms i pedalen för mig som väger ca 115 kg så håller batteriet ca 3 mil för min fru som är lättare ca 5 mil

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Tack, jag vet att det finns andra cyklar men jag har redan köpt denna. Jag vill inte ha cykelställ på min plåtis och då måste det vara en riktigt liten cykel för att få plats.
Jag har tidigare haft en Orion och vet hur den typen av cykel fälls ihop men denna är annorlunda.

Vill endast få svar från er som VET....

Toppen