• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Någon som har en hjälpande hand?

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Skulle vara tacksam om det finns någon hjälpsam husbilskompis som kan ge oss ett handtag när vi ska lägga in heltäckande matta i husisen. Tänk om vi har sådan tur att någon händig befinner sig vid Skutsjön eller dess närhet kommande helg!
Vi lovar att bjuda på ärtsoppa och punsch.

:mat:

Hälsningar Rolf o Monica

M

Matts Torebring

Guest
Sv: Någon som har en hjälpande hand?

Här kommer ett litet tips kanske..

I en av våra nya husbilar lade jag in den kantsydd heltäckningsmatta. Jag gjorde helt enkelt så, att jag hade ett gråpapper som jag tejpade samman och klippte till noggrant runt alla kanter och former.

När jag var klar åkte jag till Golv City i Vetlanda som skar till en matta och kantsydde den. Det blev ett helt och hållet perfekt resultat.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Detta är kanske inte det rätta svaret just nu men det kann kanske vara bra för framtiden,

på dom produkterna jag köpt så har jag fått mattor som prutmån då gör man så när man skall skriva under ja där fattas mattor dom vill jag ha annars ingen underskrift på köpe avtalet.

K

Kimobo

Guest

Husibilsfirmorna har mycket sällan direkt passande mattor till alla sina modeller. Vi brukar göra som Torebring beskrev och då blir det perfekt.
Leif

F

F.d. 53078

Guest

Det blir lite långt för mig att åka annars så skulle jag gärna hjälpa till.

Ett tips kan jag bidra med i alla fall.
Hita en firma som kan kantsy den så går den lätt att ta ut utan att den revar i sönder.

Du skär den med en vass cutter och en lång linjal.
Ofta där ku köper mattor kan dom kantsy den till en billig peng.

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Den behöver inte kantsys, bara skäras till. Bilen är en -07 som vi köpte förra året så det var inte lätt begära mattor i den. Vi får hoppas det ordnar sig på något sätt.
Tack för tips!

Monica

Toppen