• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Någon som åkte Stelviopasset / Italien .

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag såg nyss på Top Gear och där körde dom i Stelvio passet som går mellan Davos och Stelvio .
Är det någon som passerat på den sträckan det verkar vara en tjusig sträcka , dom kommenterade om man körde utanför kanten så han man ringa försäkringsbolaget innan man var nere hehe .

Stelvio Pass - Wikipedia, the free encyclopedia

Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Någon som åkte Stelviopasset / Italien .

Vi körde upp där i september i år. Vi körde västerut. Mer finns att läsa i vår reseberättelse.

F

F.d. 25098

Guest

Jag såg nyss på Top Gear och där körde dom i Stelvio passet som går mellan Davos och Stelvio .
Är det någon som passerat på den sträckan det verkar vara en tjusig sträcka , dom kommenterade om man körde utanför kanten så han man ringa försäkringsbolaget innan man var nere hehe .

Stelvio Pass - Wikipedia, the free encyclopedia

Ja det måste väl vara telepati.

Såg också Top Gear och antecknade febrilt. Visade bilder från passet för sambon vilken fnyste betänkligt troligtvis av våran Norge resa med smala vägar.

Är också intresserad om någon har kört denna sträcka och om det fins något kvar av nerver,bromsar och motor?:twitcy:.

Trevlig helg,

Peter.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag skulle vilja påstå att gossarna i TV överdrev en aning. Det var inte speciellt märkvärdig väg, ganska bred så att det gick att mötas utan problem (dock ej i någon av alla hårnålskurvorna). Det gällde bara att ha koll på vilka som var på väg nerför, eller rättare ha koll på vilka som var på väg uppför när vi körde ner på andra sidan.

Med trelitersmotorn så var det inga problem att få kraft när det svängde som mest och lutningen var lite större. Maxlängd på fordon var satt till tio meter enligt skyltar vid vägens början.

F

F.d. 25098

Guest

Mycket intressant till nästa år då Fuzzy förhoppningsvis fått antikroppar.

Suverän reseberättelse (sparad på hårddisken) Tack, Tack.

MVH//Peter, Marie och Fuzzy.:wideeyed:,:p,:dog:.

Toppen