Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Sedan den nya lagen trädde i kraft (8 jan i år) är det förbjudet att övernatta i husbilen på annan än organiserad ställplats/camping.Vi befinner oss i Portugal, och de stänger igen imorgon dvs lock down.
Någon som vet om man kommer att kunna åka runt med husbilen som räddning då man inte har en fast plats.
Någon med tips?
Är det en pandemilag eller för alltid?Sedan den nya lagen trädde i kraft (8 jan i år) är det förbjudet att övernatta i husbilen på annan än organiserad ställplats/camping.
Så hitta en plats där du fpr sova i husbilen är mitt råd.
Kånnkård
Försök inte alltid att hitta kryphål!!Ok, så det lagstadgat nu, trodde det bara på förslag. Tack för infon.
Men blir en gråzon i detta lockdownläge i en husbil, då man åker för att handla mat etc kan man då förflytta sig mellan ställplatserna?
Hur är reglerna för förflyttning mellan Portugal och Spanien? Är det coronatest som gäller? Om så, i båda riktningarna?
Försök inte alltid att hitta kryphål!!
Detta är ingen pandemilag. Den refereras som ny lag s.k. ”Highway code”. Så det är nog bara att rätta sig in i ledet.Är det en pandemilag eller för alltid?
Vi var igår och tankade gas i Ayamonte. Det fanns igår inga restriktioner om passage mellan länderna. Vi står i Castro och därför enklast att åka till Ayamonte.Ok, så det lagstadgat nu, trodde det bara på förslag. Tack för infon.
Men blir en gråzon i detta lockdownläge i en husbil, då man åker för att handla mat etc kan man då förflytta sig mellan ställplatserna?
Hur är reglerna för förflyttning mellan Portugal och Spanien? Är det coronatest som gäller? Om så, i båda riktningarna?