• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Någon i Landvetter!

F

F.d. 15281

Guest
Undrar om det finns någon i Landvetter med omnejd, som skulle vilja svänga in till "Husbilen i Landvetter" och kolla skicket på en Bürstner A 747-03:a som de ska ha till salu och återrapportera till mig?
Burstner 747 -03 | Göteborg | Blocket

Tack på förhand:spinny:

Mogge

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026
Sv: Någon i Landvetter!

Hej.
Jag har en likadan bil.Tyvärr har jag inte tid att resa och kolla.Det enda underliga som jag direkt ser på annonsen är att den verkar registerad för 4500kg.Det borde vara 5000kg.
Speciellt med MC stället bak
Annars tappar man mycket lastvikt.
//Lars

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Kolla så det är en parabol med styrbox som funkar för svenska kanaler!
Bra att begära ett fukttest också, be dessutom att få se alla gamla fuktprotokoll!

F

F.d. 15298

Guest

det behöver inte vara så konstigt med vikten
vi har en lika dan men en 01:a som är reggad på 4500
och 700 kg last vikt

hälsningar tommy

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026

Fast det måste ju vara bättre att ha den reggad för 5ton som jag har.Då får man 1200kg lastvikt.Klart bättre för en så stor bil.Med den högre lastvikten kan jag bland annat ha extra vattentankar på 130liter vilket kan vara bra vid längre fricamping.Och så behöver man aldrig ens fundera på övervikt.Jag har haft bilen maxlastad för en resa på 1månad till Kroatien med allt som krävs för 5personer och ändå haft några hundra kilo kvar till 5ton.
//Lars

Toppen